USA: Nowa platforma internetowa pomoże osobom niewidomym w podróżowaniu

Wielu z nas nie może się doczekać kolejnych wakacji i związanych z nimi wycieczek. Jednak dla milionów Amerykanów z wadami wzroku w starszym wieku podróżowanie może stać się nie lada wyzwaniem, zwłaszcza gdy pogorszenie wzroku lub jego utrata jest dla nich nowym doświadczeniem. Ale przy odpowiednim przygotowaniu i wsparciu osoby te mogą nadal cieszyć się podróżowaniem.
Z pomocą w tej kwestii przychodzi Hadley, organizacja non-profit, dzięki której osoby tracące wzrok uczą się żyć w nowej rzeczywistości i funkcjonować w życiu codziennym. A wszystko to bez wychodzenia z domu i całkowicie za darmo.
Na podstawie wielomiesięcznych badań potrzeb i problemów osób z dysfunkcją wzroku, organizacja stworzyła internetową platformę edukacyjną Hadley.edu, zawierającą warsztaty i samouczki na setki przydatnych tematów, w tym popularny miesięcznik Hadley Travel Talk, zawierający pomocne wskazówki dotyczące podróży pociągiem, autobusem, samolotem i statkami, a także praktyczne informacje na temat podróżowania z perspektywy osoby słabowidzącej.
Jak radzi Hadley:

„Planowanie podróży z wyprzedzeniem oraz dokładne poznanie celu wycieczki jest niezwykle ważne. Upewnij się, że Twoje biuro podróży, linia autobusowa, linia lotnicza lub inna usługa turystyczna, z której korzystasz, wiedzą, że jesteś niedowidzący. Biura turystyczne mogą również pomóc niewidomym wczasowiczom w wyborze odpowiedniego pakietu wycieczek i pomóc w ich personalizacji”.

Dodatkowo na uruchomionej platformie internetowej organizacja doradza, jak kreatywnie i maksymalnie wykorzystać smartfon w celu przygotowania się do podróży i w jej trakcie, w tym, jak korzystać z aplikacji Microsoft Seeing AI, która dzięki wykorzystaniu aparatu w smartfonie może opisać znaki drogowe, banknoty, produkty na półkach sklepowych i krajobrazy.


Źródło: Hadley / PR Newswire