Grupa Hyundai Motor testuje innowacyjne rozwiązanie nawigacyjne dla osób z dysfunkcją wzroku w Singapurze

Grupa Hyundai Motor rozpoczęła pilotażowy program w Singapurze, mający na celu demonstrację nowatorskiego rozwiązania nawigacji wewnątrz i na zewnątrz budynków, które ma pomóc osobom niewidomym i niedowidzącym w swobodnym przemieszczaniu się. Współpracując z SG Enable, główną agencją ds. niepełnosprawności i integracji w Singapurze, oraz z Singapurskim Stowarzyszeniem Niewidomych (SAVH), Grupa Hyundai Motor Group kieruje się w stronę bardziej inkluzywnej przyszłości, oferując inteligentne rozwiązania mobilności na całym etapie podróży.
Rozwiązanie to stanowi część Projektu Uniwersalnej Mobilności Grupy, który ma na celu poprawę wsparcia dla osób z ograniczeniami ruchowymi, oferując inteligentne rozwiązania mobilności na każdym etapie ich podróży. W pierwszej fazie projektu, w 2021 roku, Grupa wprowadziła program EnableLA w Los Angeles, Kalifornia, mający na celu ułatwienie transportu osób z ograniczeniami ruchowymi za pomocą dostosowanych do wózków inwalidzkich samochodów Hyundai Palisade i Kia Telluride.
Projekt rozwoju tego innowacyjnego rozwiązania mobilności doskonale wpisuje się w wizję Smart City Grupy Hyundai, którą zaprezentowano na Światowym Szczycie Miast w Singapurze w 2022 roku. Wizja ta zakłada przyszłość miejskiej przestrzeni skoncentrowanej na wartościach ludzkich i promuje integrację różnorodnych rozwiązań mobilności, w tym nawigacji, które mają rozwiązać problemy związane z transportem osób z niepełnosprawnościami.
W ramach pilotażowego programu w Singapurze, Grupa Hyundai Motor współpracuje z SG Enable i SAVH, organizacjami działającymi na rzecz niepełnosprawnych, aby prowadzić badania nad potrzebami związanymi z rozwiązaniem mobilności oraz usługami pomocniczymi, które mogą być integrowane przed i po usługach opartych na pojazdach. Ta współpraca ma także na celu identyfikację przyszłych możliwości biznesowych związanych z inicjatywą Smart City Grupy, które poprawią mobilność osób z niepełnosprawnościami w obszarach miejskich.
W celu zrealizowania tego programu, Grupa nawiązała współpracę z innowacyjnymi startupami technologicznymi, które wdrożą zintegrowany system nawigacyjny, wykorzystujący pozycjonowanie bez użycia sprzętu oraz monitorowanie przeszkód za pomocą technologii wizji komputerowej. Mapxus dostarczy rozwiązanie nawigacji wewnątrz budynków, wykorzystując technologię Wi-Fi-fingerprinting, a Ailytics dostarczy rozwiązanie analizy wideo z użyciem technologii wizji komputerowej.
Rozwiązanie mobilnościowe będzie testowane w Enabling Village, pierwszej inkluzywnej przestrzeni społecznej w Singapurze, która jest poświęcona integracji osób z niepełnosprawnościami i jest zarządzana przez SG Enable. Przez okres dziesięciu tygodni, uczestnicy z wadami wzroku będą testować to rozwiązanie nawigacyjne i przesyłać swoje opinie oraz dane, które zostaną wykorzystane do przyszłych ulepszeń w rozwiązaniach mobilności na całym etapie podróży.
Ostateczna wersja rozwiązania mobilnościowego będzie dostępna dla wszystkich osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunów, którzy odwiedzą Enabling Village. Aplikację będzie można pobrać, skanując kod QR umieszczony w Informacyjnym i Doradczym Centrum Enabling Village.
Nadrzędnym celem Grupy Hyundai jest przekształcenie się w dostawcę mobilności skoncentrowanego na człowieku, który wspiera bardziej inkluzywną społeczność, zwłaszcza osoby z ograniczeniami ruchowymi. Kolejnym krokiem w Projekcie Uniwersalnej Mobilności jest rozwinięcie kompleksowego rozwiązania mobilności na całym etapie podróży, wspólnie z pojazdami specjalnie dostosowanymi do tego celu, aby rozszerzyć zakres jego zastosowania i stworzyć bardziej efektywną podróż dla osób narażonych na trudności związane z transportem.


 

Źródło: HMG Newsroom