Honolulu: Bezpłatna pomoc dla osób niewidomych na Lotnisku im. Daniela K. Inouye

Dla osób niewidomych i niedowidzących poruszanie się po terenie lotniska może być wyzwaniem. Teraz jednak na międzynarodowym lotnisku im. Daniela K. Inouye na Hawajach wprowadzono program, który ma na celu ułatwienie podróży tym osobom.
Hawajskie Stowarzyszenie Niewidomych (HAB) finansuje roczny program, który umożliwia korzystanie z profesjonalnej usługi Aira dla każdego, kto znajduje się na lotnisku. Usługa ta oferuje bezpłatną, krok po kroku pomoc telefoniczną, która pomaga osobom niewidomym i z zaburzeniami wzroku poruszać się po lotnisku.
Klienci mogą skorzystać z usługi Aira, dzwoniąc do agentów, którzy udzielają wskazówek dotyczących punktów odprawy, bramek i innych ważnych miejsc na lotnisku. Co więcej, aplikacja Aira może być zainstalowana na telefonach użytkowników, co sprawia, że korzystanie z usługi staje się jeszcze bardziej dostępne.
Ronald Flormata, przewodniczący ds. technologii HAB, sam jest niewidomy i podkreśla, że ​​jedyne dostępne dotąd wsparcie na lotnisku polegało na przewiezieniu wózkiem inwalidzkim. „Jestem osobiście zupełnie niewidomy, i zazwyczaj… po wyjściu z samochodu przy krawężniku nie wiem, gdzie się udać. Proszę o wózek inwalidzki, aby dostać się do stanowiska odprawy, przejść przez kontrolę TSA, wyjść, a potem udać się na bramkę – wszystko na wózku inwalidzkim” – powiedział Flormata.
Warto zaznaczyć, że program sponsorowany przez HAB jest bezpłatny tylko na terenie lotniska. Poza lotniskiem korzystanie z usługi Aira wiąże się z kosztami dla użytkowników.


 

Źródło: KHPR