Ferier pomaga osobom niepełnosprawnym na gdańskim lotnisku

Zmienił się operator tzw. usług PRM (Passengers with reduced mobility) w Porcie Lotniczym Gdańsk.
Pracownicy Feriera przez najbliższe cztery lata będą towarzyszyli pasażerom, którzy z różnych powodów zdrowotnych nie mogą sami dotrzeć do samolotów, wymagają pomocy i asysty.


 

Ten materiał czytasz dzięki uprzejmości wydawcy Portalu Internetowego Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku.


 

„Ferier sukcesywnie odbudowuje się po okresie pandemii. Z sukcesem rozwijamy nie tylko dotychczasową działalność, ale też projekty w zupełnie nowych dziedzinach. Cieszę się, że możemy świadczyć usługi związane z pasażerami PRM w porcie lotniczym w Gdańsku. To pokazuje, że dzięki wiedzy i doświadczeniu naszego zespołu, możemy myśleć o nowych wyzwaniach”

– powiedział Paweł Litkiewicz prezes Ferier.

„Trzymamy kciuki za nowego operatora usług PRM. Jesteśmy przekonani, że się sprawdzi i będzie sprawnie działał na rzecz naszych pasażerów, których bezpieczeństwo i komfort są dla nas wszystkich najważniejsze. Równocześnie dziękujemy agentowi, który pomagał pasażerom ze szczególnymi potrzebami przez ostatnie lata”

– powiedział Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Dotychczas Ferier zajmował się cateringiem lotniczym. Od 2014 roku spółka obsługuje linie regularne, czarterowe i operacje biznesowe w pięciu polskich portach lotniczych, w Gdańsku, Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Katowicach. Firma jest operatorem sprzedaży pokładowej, zajmuje się także usługami nie związanymi z branżą lotniczą takimi jak logistyka dla sektora e-commerce.

„Nowa działalność w Porcie Lotniczym Gdańsk przy obsłudze pasażerów PRM to ogromne wyzwanie, ale też nobilitacja. Jestem dumny z tego, że w krótkim czasie stworzyliśmy zupełnie nowy zespół około 20 zaangażowanych osób, które przeszły wymagane szkolenia. Zdołaliśmy również pozyskać niezbędny do obsługi sprzęt, w tym specjalistyczny pojazd typu ambulift”

– dodał Paweł Litkiewicz.
Biuro PRM obsługiwane przez Ferier mieści się w tym samym miejscu, gdzie było biuro PRM dotychczas, w terminalu pasażerskim, naprzeciwko check-inów, koło kasy biletowej. Usługę asysty można nadal zamawiać przez formularz kontaktowy na stronie lotniska dostępny TUTAJ
Osoby z niepełnosprawnościami lub ograniczeniami ruchowymi mają prawo do korzystania ze specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej. Port lotniczy oraz linie lotnicze mają obowiązek udzielania osobom z niepełnosprawnościami bezpłatnej pomocy, a także zapewnienia im odpowiednich udogodnień na podstawie przepisów unijnych.


 

Źródło: www.airport.gdansk.pl