Autorka projektu dotyczącego doświadczeń w obrębie seksualności osób niewidomych na prestiżowej liście Forbesa

Karolina Kruszewska, młoda bytomska projektantka, studentka Akademii Sztuk Pięknych, znalazła się wśród finalistów konkursu 25 under 25. Tym samym bytomianka dołączyła do grona 25 najzdolniejszych młodych start-upowców, naukowców, twórców nowych technologii czy działaczy ekologiczno-społecznych, którzy na tle swoich rówieśników wyróżniają się zaangażowaniem, innowacyjnością i skutecznością.
Konkurs „25 under 25” to wspólna inicjatywa magazynu „Forbes” oraz warszawskiego biura McKinsey & Company. Celem projektu jest wyłonienie 25 młodych i ambitnych osób, których lista publikowana jest na łamach magazynu “Forbes”.
Finalistów i finalistki konkursu dzieli wiele. Jedni prowadzą własne firmy, zasiadają na kierowniczych stanowiskach, inni nie wyobrażają sobie pracy, która ma przede wszystkim przynosić zyski. Są studenci najlepszych uczelni na świecie, ale i tacy, którzy zrezygnowali z edukacji na rzecz biznesu. Łączy ich talent i upór, by nie poddawać się ograniczeniom wynikającym z pochodzenia, sytuacji finansowej rodziców czy stereotypów dotyczących młodych ludzi.
Wśród finalistów konkursu znalazła się Karolina Kruszewska z Bytomia. To absolwentka wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, którą ukończyła z wyróżnieniem za projekt „Pose – zestaw do edukacji seksualnej dla osób niewidomych”, nagrodzony także w konkursach European Product Design Award i Taiwan International Student Design Competition. Lista jej osiągnięć dizajnerskich jest jednak znacznie dłuższa – wystarczy wspomnieć o pierwszym miejscu w konkursie Agrafa Beyond za projekt „WO” (zestaw urządzeń do mycia częściowego) i o wygranej w IWP Young Design „Rok Lema” za „Hoshi” (rodzinną mapę nieba). Dziś pracuje nad wdrożeniem „Pose” na rynek, dwoma projektami w programie Dobre innowacje, a także realizuje się jako projektantka kreatywna i graficzka w firmie Projekt 007.


 

Źródło: UM Bytom / McKinsey & Company