Kanada: W Vancouver ruszyły testy usługi, która ma ułatwić osobom niewidomym korzystanie z transportu publicznego

Niewidomi i niedowidzący użytkownicy transportu publicznego w Vancouver w Kanadzie mogą teraz otrzymywać zarówno instrukcje dźwiękowe, które prowadzą ich do przystanków autobusowych, jak i informacje o transporcie w czasie rzeczywistym, skanując kody w zatokach autobusowych i na przystankach za pomocą smartfona Apple lub Android.
Operator komunikacyjny TransLink testuje usługę w trzech lokalizacjach w mieście, korzystając z aplikacji NaviLens, która umożliwia pasażerom dostęp do informacji poprzez skanowanie „kodowanych naklejek, przypominających kody QR” w lokalizacjach tranzytowych, które „można zeskanować z odległości do 14 m” bez względu na warunki oświetleniowe.

„Po zeskanowaniu naklejek aplikacja zapewnia instrukcje dźwiękowe, które kierują podróżnego na przystanki autobusowe. Aplikacja może również identyfikować pobliskie udogodnienia, takie jak windy, i dostarczać alerty informacyjne w czasie rzeczywistym”

– wyjaśnia TransLink.
Pilotaż usługi będzie działał przez sześć miesięcy w trzech lokalizacjach TransLink w Vancouver, a następnie „zostanie oceniony pod kątem przyszłej ekspansji w całym regionie”, dodaje operator.
Od sierpnia 2021 Translink gromadzi i przetwarza dane dotyczące biletów, by pasażerowie mogli sprawdzić, ile miejsc wolnych jest w ich autobusie w danej chwili.


 

Źródło: NFCW.com