Lexmark stawia na dostępność

Firma Lexmark w standardzie wprowadziła wiele udogodnień, które ułatwiają pracę wszystkim użytkownikom, a szczególnie osobom ze szczególnymi potrzebami. Panele sterowania, które przechylają się z poziomu do pionu, tace na papier, które można zamknąć bardzo niewielką siłą, wbudowaną nawigację głosową i gniazdo słuchawkowe do prywatnego słuchania oraz podniesione ikony na klawiaturze, to tylko niektóre funkcjonalności, w które wyposażone są urządzenia.
Dzięki takiemu podejściu firma oferuje produkty zapewniające pracownikom ze szczególnymi potrzebami wygodne drukowanie, kopiowanie, faksowanie, wysyłanie wiadomości e-mail i skanowanie.
– Chcemy pomóc wszystkim użytkownikom firmy Lexmark w zwiększeniu produktywności – wyjaśnia Mariusz Ożarowski, Head of Service Delivery, Lexmark EEMEA – Dlatego stosujemy systematyczne podejście do opracowywania technologii, które eliminują fizyczne bariery dla sukcesu w miejscu pracy, ułatwiając wszystkim wykonywanie typowych zadań, takich jak drukowanie lub skanowanie dokumentów.
Trzydzieści lat temu pierwsze urządzenia marki Lexmark zostały wysłane do klientów, żeby wesprzeć szerokie grono pracowników w różnych miejscach pracy, w tym w biurach, sklepach detalicznych, magazynach, szkołach i szpitalach. Użyteczność i dostępność dla każdego są kluczowymi kryteriami projektowania urządzeń Lexmarka niezależnie od tego, gdzie są one umieszczone.
Od 1991 roku dostępność stała się podstawowym celem na każdym etapie naszego rozwoju – chcemy, aby każdy produkt był łatwy w obsłudze dla wszystkich użytkowników niezależnie od ich stopnia zaawansowania. Zdefiniowaliśmy procesy i metodologię, które zapewniają odpowiednią dostępność naszych produktów. Działamy w oparciu o informacje od naszych klientów – na ich podstawie wprowadzamy zmiany w projekcie i testujemy nowe funkcje. Mamy prostą metodę: zaczynamy od klienta.
Podejście to jest realizowane przez Radę Dostępności firmy Lexmark, w skład której wchodzą projektanci produktów, inżynierowie oprogramowania, eksperci ds. użyteczności, projektanci rozwiązań i autorzy publikacji. Aby określić najlepszą drogę dla przyszłych generacji produktów firmy Lexmark, Rada monitoruje przepisy i regulacje, przeprowadza badania z klientami i użytkownikami oraz konsultuje się z ekspertami ds. dostępności.
– Jesteśmy dumni z naszego innowacyjnego podejścia do ułatwień dostępu, które umożliwiają korzystanie z naszych produktów wszystkim klientom – mówi Mariusz Ożarowski.
Wyposażona w szerokie spektrum danych Rada współpracuje ze społecznością programistów firmy Lexmark, aby wprowadzać ulepszenia w projektach obecnych i przyszłych produktów. Stosując zasady projektowania uniwersalnego, Rada Dostępności pomaga w dostarczaniu dostępnych urządzeń do obrazowania i oprogramowania wspomagającego ich pracę, dzięki czemu wszyscy klienci firmy Lexmark mogą w pełni wykorzystać swoje unikalne umiejętności i zdolności w miejscu pracy.
Nasze 30-letnie doświadczenie wykorzystujemy, żeby zapewniać coraz lepsze rozwiązania naszym klientom.


 

Źródło: inf. pras.