Będzie łatwiej o przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze dzięki współpracy PFRON i NFZ

Automatyczne przesyłanie zleceń lekarskich przy elektronicznym wnioskowaniu o dofinansowanie ze środków PFRON na przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze to efekt planowanej integracji systemów Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Narodowego Funduszu Zdrowia.
PFRON i NFZ pracują wspólnie nad integracją swoich systemów, aby składanie wniosków przez internet było jeszcze łatwiejsze. We wniosku o dofinansowanie ze środków PFRON – na podstawie numeru potwierdzonego zlecenia lekarskiego – wszystkie dane dotyczące tego zlecenia zostaną automatycznie uzupełnione w systemie SOW. Nie będzie zatem potrzeby ich odrębnego dołączania.
Konieczność drukowania potwierdzonych zleceń lekarskich wystąpi tylko w takiej sytuacji, kiedy osoba z niepełnosprawnością będzie chciała złożyć wniosek o dofinansowanie PFRON wyłącznie w wersji papierowej.

Co zrobić, by uzyskać dofinansowanie?

Osoba, która chce ubiegać się o dofinansowanie PFRON do zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych, powinna otrzymać od świadczeniodawcy realizującego zlecenie lekarskie – np. sklepu ortopedycznego – elektroniczną kopię zlecenia lekarskiego z adnotacją, że zostało ono przyjęte do realizacji.
Aby skompletować elektroniczny wniosek w SOW należy dołączyć również ofertę handlową otrzymaną od sklepu w postaci elektronicznej, czyli np. fakturę pro forma w pliku pdf. Jeśli wnioskodawca stara się o dofinansowanie PFRON już po zrealizowaniu zakupu, to powinien do wniosku dołączyć elektroniczną kopię zlecenia lekarskiego z adnotacją, że zostało zrealizowane, a także fakturę potwierdzającą zakup.


 

Źródło: PFRON