LEGO® Braille Bricks dla niewidomych i niedowidzących

Lego Foundation i Lego Group współpracują ze stowarzyszeniami zrzeszającymi osoby niewidome, by rozwijać umiejętności dzieci dzięki projektowi LEGO®   Braille Bricks.
Zainspirowani historiami i pomysłami osób niewidomych na całym świecie, LEGO Foundation i LEGO Group planują wdrożyć innowacyjne rozwiązanie, które może pomóc dzieciom niewidomym i niedowidzącym w nauce poprzez zabawę przy użyciu klocków Lego.
Wczoraj LEGO Foundation i LEGO Group ogłosiły swoje wsparcie dla pionierskiego projektu, który pomoże dzieciom niewidomym i niedowidzącym uczyć się brajla w zabawny i wciągający sposób, używając dostosowanych do alfabetu Braille’a klocków LEGO. Projekt LEGO® Braille Bricks został wczoraj zaprezentowany na konferencji Sustainable Brands Conference w Paryżu we Francji.
Koncepcja LEGO® Braille Bricks została po raz pierwszy zaproponowana Fundacji LEGO w 2011 roku przez Duńskie Stowarzyszenie Niewidomych i ponownie w 2017 roku przez brazylijską Fundację Doriny Nowill dla Niewidomych. Od tego czasu został on ukształtowany w ścisłej współpracy między stowarzyszeniami niewidomych z Danii, Brazylii, Wielkiej Brytanii i Norwegii, a pierwsze prototypy są teraz w tych samych krajach testowane.
„Dzięki tysiącom dostępnych obecnie audiobooków i programów komputerowych mniej dzieci uczy się czytać Braille’a” – powiedział Philippe Chazal, rzecznik Europejskiej Unii Niewidomych. „Jest to szczególnie ważne, gdy wiemy, że użytkownicy brajla często są bardziej niezależni, mają wyższy poziom wykształcenia i lepsze możliwości zatrudnienia. Jesteśmy głęboko przekonani, że klocki LEGO Braille mogą pomóc zwiększyć zainteresowanie nauką brajla, więc tym bardziej jesteśmy podekscytowani faktem, że Fundacja LEGO umożliwia rozszerzenie tej koncepcji i dostarczenie jej dzieciom na całym świecie.”
Klocki brajlowskie LEGO zostaną uformowane z taką samą liczbą ćwieków używanych do poszczególnych liter i cyfr w alfabecie Braille’a, pozostając w pełni kompatybilne z systemem LEGO w grze. Aby zapewnić integrację narzędzia, pozwalając widzącym nauczycielom, uczniom i członkom rodziny na interakcję na równych warunkach, każdy element będzie również zawierał drukowaną literę lub postać.
„Dzieci niewidome i niedowidzące mają marzenia i aspiracje na przyszłość, tak jak dzieci widzące” – powiedział John Goodwin, dyrektor generalny LEGO Foundation. „Mają takie samo pragnienie i potrzebę poznawania świata i nawiązywania kontaktów towarzyskich poprzez zabawę, ale często spotykają się z mimowolną izolacją w konsekwencji wykluczenia z działań. W Fundacji LEGO wierzymy, że dzieci uczą się najlepiej poprzez zabawę i z kolei rozwijają zakres umiejętności , takich jak kreatywność, współpraca i komunikacja, których potrzebują w czwartej rewolucji przemysłowej: dzięki temu projektowi wprowadzamy zabawne i integracyjne podejście do nauki brajla dla dzieci. Mam nadzieję, że dzieci, rodzice, opiekunowie, nauczyciele i praktycy na całym świecie będą tak samo podekscytowani jak my.”