Kosmetyczny koncern Estée Lauder opracował aplikację Voice-Enabled Makeup Assistant (VMA), pierwszą w swoim rodzaju aplikację mobilną opartą na sztucznej inteligencji, która pomaga osobom niewidomym łatwiej i pewniej nakładać makijaż.
Pierwszy w swoim rodzaju głosowy asystent makijażu Estée Lauder wykorzystuje AR i sztuczną inteligencję do analizy makijażu na twarzy użytkownika i oferuje dźwiękową informację zwrotną, które obszary należy poprawić lub rozetrzeć. Aplikacja jest dostępna w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Według szacunków Narodowej Służby Zdrowia, w samej Wielkiej Brytanii ponad 2 miliony osób cierpi na stwierdzoną wadę wzroku, z czego 340 tysięcy jest zarejestrowanych jako osoby niewidome lub niedowidzące. Firma ELC opracowała tę aplikację adresowaną do osób niewidomych w odpowiedzi na ich potrzebę większej niezależności i pewności siebie w dbałości o swój wygląd. Uruchomienie jest pierwszą iteracją aplikacji, która ma być stale optymalizowana i ulepszana w nadchodzących miesiącach.
Pionierska technologia inteligentnych luster firmy VMA jest oparta na możliwościach rozszerzonej rzeczywistości i sztucznej inteligencji firmy ELC i została opracowana z wykorzystaniem uczenia maszynowego. VMA wykorzystuje technologie instrukcji głosowych, aby pomóc użytkownikowi w aplikacji makijażu; użytkownicy otrzymują dźwiękowe informacje zwrotne i wskazówki dotyczące równomiernego nałożenia szminki, cieni do powiek lub podkładu. Wykorzystując sztuczną inteligencję, VMA firmy ELC identyfikuje makijaż nałożony na twarz użytkownika i ocenia jednorodność oraz granice aplikacji i krycia. VMA identyfikuje obszary na twarzy, które mogą wymagać dokładniejszej aplikacji i głośno opisuje, gdzie mogą być potrzebne poprawki.
Aplikacja VMA będzie początkowo dostępna w sklepie Apple App Store w Wielkiej Brytanii oraz na stronie esteelauder.co.uk. Marka Estée Lauder w Wielkiej Brytanii jako pierwsza zastosuje i wypromuje tę technologię. Aplikacja ma zostać wprowadzona w sklepie Google Play w ciągu roku oraz w innych markach i na innych rynkach ELC w najbliższej przyszłości. Przyszłe wersje aplikacji będą oferować rozszerzone usługi, których celem będzie zapewnienie nowych funkcji, w tym wyboru wariantu makijażu, oraz narzędzi do nauki makijażu, aby pomóc niedowidzącym użytkownikom lepiej korzystać z produktów i usług ELC.
Powstała w 1946 roku firma Estée Lauder zyskała sobie ogólnoświatowe uznanie za elegancję, luksus i nadzwyczajną jakość. Jej produkty niosą ze sobą obietnicę najwyższych standardów doskonałości. Dzięki szeroko zakrojonym i dogłębnym badaniom oraz surowym procedurom oceny produktu, oferuje produkty do pielęgnacji skóry, makijażu i zapachy, które charakteryzują się zarówno delikatnością, jak i wysoką skutecznością.
Produkty Estée Lauder są sprzedawane w ponad 135 krajach całego świata.
Źródło: mat. pras. Estée Lauder Inc.