Pobierz najnowszą wersję bezpłatnej aplikacji IKO (usługa bankowości elektronicznej) i zyskaj wygodny dostęp w telefonie do swojego konta w PKO Banku Polskim lub Inteligo. IKO w telefonie to szybkie i bezpieczne finanse na co dzień.
Aktywuj aplikację IKO i korzystaj z funkcji:
Konta:
- – saldo, historia i szczegóły Twoich kont,
- – wypłaty gotówki z bankomatów i wpłaty gotówki (w wybranych wpłatomatach) na konto własne lub innego użytkownika IKO z kodem BLIK,
- – zlecenia stałe i serie przelewów,
- – doładowanie telefonu,
- – potwierdzenia przelewów,
- – podgląd operacji niezrealizowanych (oczekujących oraz anulowanych/odrzuconych),
- – wnioski o otwarcie konta (rozliczeniowego i oszczędnościowego: w PLN i walutowego*), Debetu na koncie*.
Przelewy:
- – na dowolny krajowy nr rachunku w ramach sesji Elixir lub jako przelew natychmiastowy,
- – na podstawie danych zeskanowanych z faktury lub z kodu QR na fakturze,
- – na telefon,
- – podatkowy,
- – prośby o przelew.
Przelew zagraniczny:
- – przelew SEPA,
- – przelew w walucie obcej.
Karty:
- – historia, szczegóły i wizerunki Twoich kart,
- – zarządzanie kartami: zmiana limitów, aktywacja, nadanie PIN, czasowa blokada, zastrzeganie (z możliwością wydania nowej karty*), zmiana wizerunku kart debetowych,
– obsługa kart wielowalutowych*, - – przelew z karty kredytowej,
- – spłata wykorzystanego limitu karty kredytowej,
- – karta kredytowa jako źródło płatności dla zakupów w sklepie i internecie BLIKIEM.
Kredyty:
- – harmonogram i szczegóły Twoich kredytów i pożyczek,
- – wniosek o pożyczkę*.
Lokaty:
- – zakładanie, zrywanie i szczegóły Twoich lokat.
Ubezpieczenia:
- – zakup i szczegóły ubezpieczeń podróżnych i komunikacyjnych*.
Płatności:
- – płatności w sklepach i w internecie kodem/czekiem BLIK, w tym bez przepisywania kodu w zaufanych sklepach i przeglądarkach (Zakupy bez kodu BLIK),
- – tworzenie i udostępnianie czeków BLIK.
Dodatkowe funkcje:
- – zmiana hasła do serwisu internetowego iPKO i serwisu telefonicznego*,
- – mobilna autoryzacja,
- – bilety komunikacji miejskiej,
- – opłaty parkingowe,
- – „Pomagaj z nami”: wygodne zlecenia na cele charytatywne,
- – powiadomienia push,
- – kantor do wymiany walut*,
- – IKO w 4 językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim,
- – personalizacja, zapisywanie i przywracanie spersonalizowanych ustawień po ponownej instalacji,
- – logowanie Touch ID/Face ID (na wybranych telefonach),
- – skróty do ulubionych funkcji na gł. ekranie,
- – odbieranie przekazów Western Union,
- – tworzenie i udostępnianie kodów QR z danymi do przelewu,
- – kursy walut,
- – mapa oddziałów banku, bankomatów i sklepów z płatnościami BLIK.
Ułatwienie dla osób niewidomych – Asystent głosowy w aplikacji IKO
Osoby niewidome i niedowidzące mogą teraz wygodniej korzystać z Asystenta głosowego IKO. Został on dostosowany do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS). To programy, które ułatwiają osobom niepełnosprawnym interakcję z urządzeniami mobilnymi, dzięki odczytywaniu tekstów, które pojawiają się na ekranie. W przypadku wykrycia aktywnego czytnika ekranu, uruchamiany jest specjalny tryb Asystenta zapewniający płynną obsługę głosową – czytnik służy w takim przypadku do nawigacji i odczytywania niektórych elementów wyświetlonych na ekranie np. gdy pojawia się klawiatura do potwierdzenia transakcji kodem PIN. Na początek wyświetlany jest również ekran informacyjny, wyjaśniający uruchomienie i zasady współpracy Asystenta z czytnikiem.
Masz do załatwienia proste sprawy finansowe? Obsługuj IKO głosem. Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Sprawdź, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach:
- • Zrób przelew – możesz powiedzieć np. „przelej 100 zł do Janka”
- • Wyszukaj transakcje w historii filtrując je według kwoty, daty i typu – np. „pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”
- • Użyj kodu BLIK – np. „podaj mi kod BLIK”
- • Doładuj telefon na kartę – np. „doładuj telefon Szymona za 50 zł”
- • Sprawdź stan konta – np. „ile mam kasy na koncie?”
- • Zmień limit karty – np. „zmień limit karty”
- • Spłać kartę kredytową – np. „spłać kartę”
Wirtualny asystent ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności. Jeśli czegoś nie umie, może przenieść Cię do miejsca w IKO, gdzie zrobisz to samodzielnie np. gdy powiesz:
- • „chyba zgubiłem kartę” – Asystent głosowy przeniesie Cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec
- • „chcę kupić 100 euro” – Asystent głosowy przekieruje Cię do kantoru
- • „chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – Asystent głosowy przeniesie Cię do Ustawień
- • „potrzebuję dodatkowej gotówki”– Asystent głosowy zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową
- • „chciałbym zacząć oszczędzać” – Asystent głosowy przekieruje Cię do wniosku o lokatę
Asystent głosowy w IKO umie już przeanalizować Twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Pokaże też podsumowanie Twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy że powiesz:
- • „ile wydałem” – Asystent głosowy zaproponuje dwie opcje:
– pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu i pozostałe płatności
– podsumuje płatności kartą u wskazanego przez Ciebie sprzedawcy - • „ile oszczędzam” – Asystent głosowy podsumuje Twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś
Możesz dodać w Asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia. Wybierz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania Asystenta głosowego lub zaakceptuj te zaproponowane domyślnie, takie jak:
- • „Hey Siri, Talk to IKO” – uruchomisz Asystenta głosowego
- • „Hey Siri, Talk to IKO – transfer” – wywołasz przelew
- • „Hey Siri, Talk to IKO – Blik” – dostaniesz kod BLIK
- • „Hey Siri, Talk to IKO – history” – sprawdzisz historię konta
Jak zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego?
- Kliknij ikonę Asystenta na ekranie głównym IKO. Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO.
- Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej Asystent będzie mógł odpowiadać na Twoje pytania.
- Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie. Zacznij swoją pierwszą rozmowę!
Jak działa Asystent głosowy IKO?
Jak skorzystać z BLIKA z Asystentem głosowym?
Jak doładować telefon z Asystentem głosowym?
Jak zlecić przelew z Asystentem głosowym?
Co potrafi Asystent głosowy w IKO?
Przy pomocy wirtualnego Asystenta możesz:
- • zrobić przelew zwykły lub na telefon,
- • sprawdzić, ile masz na koncie,
- • przeszukać historię konta,
- • doładować telefon,
- • zapłacić Blikiem.
Informacje dodatkowe:
Autor: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A;
Wymagana wersja systemu: IOS 11.0 lub nowszy;
Kompatybilna z iPhone i iPod Touch;
Dostępność języka polskiego: tak;
Współpraca z Voiceover: większość przycisków jest odpowiednio opisana;
Cena: bezpłatna;
Pobierz ze sklepu App Store!