IKO – PKO Bank Polski

Pobierz najnowszą wersję bezpłatnej aplikacji IKO (usługa bankowości elektronicznej) i zyskaj wygodny dostęp w telefonie do swojego konta w PKO Banku Polskim lub Inteligo. IKO w telefonie to szybkie i bezpieczne finanse na co dzień.

Aktywuj aplikację IKO i korzystaj z funkcji:

Konta:

  1. – saldo, historia i szczegóły Twoich kont,
  2. – wypłaty gotówki z bankomatów i wpłaty gotówki (w wybranych wpłatomatach) na konto własne lub innego użytkownika IKO z kodem BLIK,
  3. – zlecenia stałe i serie przelewów,
  4. – doładowanie telefonu,
  5. – potwierdzenia przelewów,
  6. – podgląd operacji niezrealizowanych (oczekujących oraz anulowanych/odrzuconych),
  7. – wnioski o otwarcie konta (rozliczeniowego i oszczędnościowego: w PLN i walutowego*), Debetu na koncie*.

Przelewy:

  1. – na dowolny krajowy nr rachunku w ramach sesji Elixir lub jako przelew natychmiastowy,
  2. – na podstawie danych zeskanowanych z faktury lub z kodu QR na fakturze,
  3. – na telefon,
  4. – podatkowy,
  5. – prośby o przelew.

Przelew zagraniczny:

  1. – przelew SEPA,
  2. – przelew w walucie obcej.

Karty:

  1. – historia, szczegóły i wizerunki Twoich kart,
  2. – zarządzanie kartami: zmiana limitów, aktywacja, nadanie PIN, czasowa blokada, zastrzeganie (z możliwością wydania nowej karty*), zmiana wizerunku kart debetowych,
    – obsługa kart wielowalutowych*,
  3. – przelew z karty kredytowej,
  4. – spłata wykorzystanego limitu karty kredytowej,
  5. – karta kredytowa jako źródło płatności dla zakupów w sklepie i internecie BLIKIEM.

Kredyty:

  1. – harmonogram i szczegóły Twoich kredytów i pożyczek,
  2. – wniosek o pożyczkę*.

Lokaty:

  1. – zakładanie, zrywanie i szczegóły Twoich lokat.

Ubezpieczenia:

  1. – zakup i szczegóły ubezpieczeń podróżnych i komunikacyjnych*.

Płatności:

  1. – płatności w sklepach i w internecie kodem/czekiem BLIK, w tym bez przepisywania kodu w zaufanych sklepach i przeglądarkach (Zakupy bez kodu BLIK),
  2. – tworzenie i udostępnianie czeków BLIK.

Dodatkowe funkcje:

  1. – zmiana hasła do serwisu internetowego iPKO i serwisu telefonicznego*,
  2. – mobilna autoryzacja,
  3. – bilety komunikacji miejskiej,
  4. – opłaty parkingowe,
  5. – „Pomagaj z nami”: wygodne zlecenia na cele charytatywne,
  6. – powiadomienia push,
  7. – kantor do wymiany walut*,
  8. – IKO w 4 językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim,
  9. – personalizacja, zapisywanie i przywracanie spersonalizowanych ustawień po ponownej instalacji,
  10. – logowanie Touch ID/Face ID (na wybranych telefonach),
  11. – skróty do ulubionych funkcji na gł. ekranie,
  12. – odbieranie przekazów Western Union,
  13. – tworzenie i udostępnianie kodów QR z danymi do przelewu,
  14. – kursy walut,
  15. – mapa oddziałów banku, bankomatów i sklepów z płatnościami BLIK.

Ułatwienie dla osób niewidomych – Asystent głosowy w aplikacji IKO

Osoby niewidome i niedowidzące mogą teraz wygodniej korzystać z Asystenta głosowego IKO. Został on dostosowany do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS). To programy, które ułatwiają osobom niepełnosprawnym interakcję z urządzeniami mobilnymi, dzięki odczytywaniu tekstów, które pojawiają się na ekranie. W przypadku wykrycia aktywnego czytnika ekranu, uruchamiany jest specjalny tryb Asystenta zapewniający płynną obsługę głosową – czytnik służy w takim przypadku do nawigacji i odczytywania niektórych elementów wyświetlonych na ekranie np. gdy pojawia się klawiatura do potwierdzenia transakcji kodem PIN. Na początek wyświetlany jest również ekran informacyjny, wyjaśniający uruchomienie i zasady współpracy Asystenta z czytnikiem.
Masz do załatwienia proste sprawy finansowe? Obsługuj IKO głosem. Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Sprawdź, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach:

  1. • Zrób przelew – możesz powiedzieć np. „przelej 100 zł do Janka”
  2. • Wyszukaj transakcje w historii filtrując je według kwoty, daty i typu – np. „pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”
  3. • Użyj kodu BLIK – np. „podaj mi kod BLIK”
  4. • Doładuj telefon na kartę – np. „doładuj telefon Szymona za 50 zł”
  5. • Sprawdź stan konta – np. „ile mam kasy na koncie?”
  6. • Zmień limit karty –  np. „zmień limit karty”
  7. • Spłać kartę kredytową –  np. „spłać kartę”

Wirtualny asystent ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności. Jeśli czegoś nie umie, może przenieść Cię do miejsca w IKO, gdzie zrobisz to samodzielnie np. gdy powiesz:

  1. • „chyba zgubiłem kartę” – Asystent głosowy przeniesie Cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec
  2. • „chcę kupić 100 euro” – Asystent głosowy przekieruje Cię do kantoru
  3. • „chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – Asystent głosowy przeniesie Cię do Ustawień
  4. • „potrzebuję dodatkowej gotówki”– Asystent głosowy zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową
  5. • „chciałbym zacząć oszczędzać” – Asystent głosowy przekieruje Cię do wniosku o lokatę

Asystent głosowy w IKO umie już przeanalizować Twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Pokaże też podsumowanie Twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy że powiesz:

  1. • „ile wydałem” – Asystent głosowy zaproponuje dwie opcje:
    – pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu i pozostałe płatności
    – podsumuje płatności kartą u wskazanego przez Ciebie sprzedawcy
  2. • „ile oszczędzam” – Asystent głosowy podsumuje Twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś

Możesz dodać w Asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia.   Wybierz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania Asystenta głosowego lub zaakceptuj te zaproponowane domyślnie, takie jak:

  1. • „Hey Siri, Talk to IKO” – uruchomisz Asystenta głosowego
  2. • „Hey Siri, Talk to IKO – transfer” – wywołasz przelew
  3. • „Hey Siri, Talk to IKO – Blik” – dostaniesz kod BLIK
  4. • „Hey Siri, Talk to IKO – history” – sprawdzisz historię konta

Jak zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego?

  1. Kliknij ikonę Asystenta na ekranie głównym IKO. Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO.
  2. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej Asystent będzie mógł odpowiadać na Twoje pytania.
  3. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie. Zacznij swoją pierwszą rozmowę!

Jak działa Asystent głosowy IKO?

Jak skorzystać z BLIKA z Asystentem głosowym?

Jak doładować telefon z Asystentem głosowym?

Jak zlecić przelew z Asystentem głosowym?

Co potrafi Asystent głosowy w IKO?

Przy pomocy wirtualnego Asystenta możesz:

  1. • zrobić przelew zwykły lub na telefon,
  2. • sprawdzić, ile masz na koncie,
  3. • przeszukać historię konta,
  4. • doładować telefon,
  5. • zapłacić Blikiem.

Informacje dodatkowe:

Autor: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A;
Wymagana wersja systemu: IOS 11.0 lub nowszy;
Kompatybilna z iPhone i iPod Touch;
Dostępność języka polskiego: tak;
Współpraca z Voiceover: większość przycisków jest odpowiednio opisana;
Cena: bezpłatna;
Pobierz ze sklepu App Store!