Wizjonerskie wyzwanie na Gamers Assembly: Niewidomy gracz zmienia zasady gry


Podczas tegorocznej edycji Gamers Assembly w Poitiers we Francji, Optic 2000 wraz z partnerem AUSTRALIEGAD, zainicjowali niezwykłe wyzwanie, które przekracza granice postrzegania możliwości osób z niepełnosprawnością wzrokową. W ramach tego wydarzenia, gracze otrzymali szansę zmierzenia się z niewidomym zawodnikiem, Salimem Ejnaïnim, który dzięki innowacyjnej technologii – pasowi Artha, był w stanie rywalizować w kultowej grze Trackmania.

Technologia na rzecz niezależności

Inicjatywa ta stanowi część szerszego zaangażowania Optic 2000 w rozwój technologiczny wspierający osoby z dysfunkcją wzroku. Pas Artha, będący efektem współpracy z start-upem o tej samej nazwie, to urządzenie przetwarzające obrazy na impulsy, co umożliwia jego użytkownikom nawigację w przestrzeni bez potrzeby używania wzroku. Wyzwanie „Optic 2000 Challenger” nie tylko uwydatniło potencjał nowych technologii w zakresie poprawy jakości życia osób niewidomych, ale również zwróciło uwagę na potrzebę ciągłych badań i innowacji.

Misja Optic 2000: Zmieniają postrzeganie niewidomych

Jak podkreśla Benoit Jaubert, Dyrektor Zarządzający Grupą Optic 2000, głównym celem firmy jest nie tylko dostarczanie rozwiązań wspierających komfort wzrokowy, ale również zmiana społecznego postrzegania niepełnosprawności wzrokowej. „Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do tak ważnego przełomu. To fantastyczna okazja, by wpłynąć na sposób, w jaki społeczeństwo postrzega niewidomych i słabowidzących,” mówi Jaubert.

Edukacja i świadomość

Oprócz spektakularnego wyzwania, Gamers Assembly stało się również platformą do edukacji i zwiększania świadomości na temat życia z niepełnosprawnością wzrokową oraz zagrożeń płynących z nadmiernej ekspozycji na światło emitowane przez ekrany różnych urządzeń. Na stoisku Optic 2000 odwiedzający mogli nie tylko przeprowadzić profesjonalne testy wzroku, ale również doświadczyć, jak to jest żyć z różnymi dysfunkcjami wzroku, korzystając z symulatorów chorób oczu.


 

Źródło: PR Newswire