„Głosowa karta płatnicza” od Thales. Pomoże osobom niewidomym, ale też turystom

Autor: Ida Krzemińska-Albrycht


 

Firma Thales opracowała „głosową kartę płatniczą”. To rozwiązanie, które ma wspierać podczas zakupów osoby niewidome, ale też np. turystów, zapewniając im pełną kontrolę nad procesem płatności.


 

Ten materiał czytasz dzięki uprzejmości redakcji portalu Cashless.pl


 

Jak to działa? Do karty płatniczej Thales należy pobrać specjalnie przygotowaną aplikację i sparować ją ze swoim plastikiem. Dzięki temu podczas każdej płatności kartą dane z terminala zostaną przekazane do aplikacji na smartfonie, a użytkownik będzie mógł odsłuchać w apce informacje o kwocie transakcji. Usłyszy także komunikat o jej zaakceptowaniu lub odrzuceniu.

Nowość od Thales ma służyć przede wszystkim osobom z wadami wzroku, chroniąc je przed możliwymi oszustwami podczas płacenia. Może się jednak okazać przydatna również w innych sytuacjach, takich jak zakupy w obcym kraju. W tym przypadku system Thales będzie tłumaczyć komunikaty z terminala na język użytkownika, może też przeliczyć kwotę płatności na rodzimą walutę przed ostatecznym potwierdzeniem transakcji.
Jak zapewnia twórca kart, rozwiązanie jest kompatybilne ze wszystkimi terminalami płatniczymi EMV i nie wymaga aktualizowania czy instalowania na nich nowego oprogramowania. Wkrótce technologia Thales ma zostać wprowadzone do oferty przez kilka banków.


 

Źródło: Cashless.pl