Głosowa karta płatnicza dla osób niewidomych. Mamy więcej informacji

5 grudnia 2022 r. informowaliśmy Was o tym, że firma Thales opracowała kartę płatniczą dedykowaną osobom niewidomym. Teraz możemy przekazać Wam więcej informacji na ten temat, które dotarły do nas z biura prasowego spółki.
•  Korzystając ze swojego doświadczenia w zakresie bezpiecznych płatności i łączności, firma Thales opracowała rozwiązanie chroniące osoby niedowidzące przed oszustwami lub błędami popełnianymi w sklepach.
• Dzięki karcie płatniczej Thales Gemalto Voice, osoby niewidome i niedowidzące będą mogły cieszyć się zaufanym i autonomicznym rozwiązaniem w codziennych płatnościach – innowacyjna karta wokalizuje kwotę każdej transakcji przed jej zatwierdzeniem.
Obecnie większość usług bankowych nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Aż 90 proc. osób niedowidzących choć raz w życiu zetknęło się z oszustwem lub błędem w punkcie sprzedaży. Ta statystyka skłoniła firmę Thales do opracowania zaufanego rozwiązania, które zapewnia autonomię osobom z zaburzeniami widzenia w codziennym dokonywaniu płatności. Innowacyjna karta, która głosowo opisuje każdy krok transakcji, jest obecnie certyfikowana przez Visa i Mastercard.
Cały świat stawia na promowanie różnorodności i integracji społecznej w celu stworzenia lepszego środowiska dla każdego. We współpracy z partnerem Handsome1, firma Thales wykorzystała swoje innowacje w opracowaniu kompleksowego rozwiązania w obszarze płatności. Chcąc z niego skorzystać, użytkownicy Voice Payment Card muszą zainstalować na telefonie aplikację, która będzie powiązana z ich kartą płatniczą. Przy każdej płatności aplikacja mobilna wypowie kwotę transakcji, zanim pozwoli użytkownikom zweryfikować ją za pomocą tajnego kodu.
Karta płatnicza Thales Voice Payment działa jak urządzenie, które pobiera kwotę z terminala w punkcie sprzedaży i przekazuje ją do aplikacji mobilnej przez Bluetooth. Klient może następnie usłyszeć informacje przez głośnik telefonu lub słuchawki. To jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie będzie wkrótce dostępne w kilku bankach, które zdecydują się uwzględnić je w ofercie.
– W Thales wiemy, że innowacje mogą rozwiązać wiele problemów. Dlatego przy wsparciu Handsome1 i opierając się na kluczowej wiedzy w zakresie opracowywania bezpiecznych i wygodnych rozwiązań płatniczych, postanowiliśmy odpowiedzieć na problemy, z którymi borykają się osoby niewidome i niedowidzące. Okazuje się, że rozwiązanie to stało się przydatne również w przypadku innych osób z niepełnosprawnościami. Cieszymy się, że nasze innowacje przyczyniają się do tworzenia bardziej zrównoważonych i odpowiedzialnych rozwiązań płatniczych – powiedział Bertrand Knopf, wiceprezes ds. bankowości i usług płatniczych w Thales.
– Innowacyjna karta Voice Payment Card to przełomowy krok w kierunku przystosowania usług bankowych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, który zapewni im niezależność i bezpieczeństwo podczas płatności oraz znacznie usprawni proces transakcji. Jestem niezmiernie dumna, że korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia z zakresu bezpiecznych płatności i łączności możemy dostarczyć tak nowoczesne i kompleksowe rozwiązanie, które w znacznym stopniu przyczyni się do integracji społecznej i ułatwi osobom niewidomym i niedowidzącym codzienne czynności  – podkreśla Magdalena Nizik, Prezes Thales Polska.
1 Handsome to francuski Fintech, specjalizujący się w rozwiązaniach integracyjnych dla osób z niepełnosprawnościami.
Thales (Euronext Paris: HO) jest światowym liderem w dziedzinie zaawansowanych technologii, który inwestuje w innowacje cyfrowe i „deep tech” – łączność, big data, sztuczną inteligencję, cyberbezpieczeństwo i komputery kwantowe – aby budować pewną przyszłość istotną dla rozwoju społeczeństw. Grupa zapewnia swoim klientom (firmom, organizacjom i rządom) w dziedzinie obronności, aeronautyki, przestrzeni kosmicznej, transportu, tożsamości cyfrowej i bezpieczeństwa – rozwiązania, usługi i produkty, które pomagają im spełniać ich kluczową rolę.
Thales zatrudnia 81 000 pracowników w 68 krajach. W 2021 roku Grupa wygenerowała sprzedaż w wysokości 16,2 mld euro.


 

Źródło: inf. pras.