Tegoroczne Święta Bożego Narodzenia mają być w Wielkiej Brytanii bardziej dostępne dla dzieci z dysfunkcją wzroku, a to za sprawą współpracy organizacji pozarządowej Guide Dogs z firmą marketingową o rozrywkowej nazwie Ministerstwo Zabawy (Ministry of Fun).
Święty Mikołaj i jego pomocnicy będą zachęcani do zaangażowania wszystkich zmysłów, aby zmaksymalizować doświadczenie świątecznej atmosfery dla dzieci z wadami wzroku, a także opisać otoczenie, uporządkować bałagan i zapewnić odpowiedni prezent.
„Dorastając z częściową zdolnością widzenia, doceniałem wizualny aspekt Bożego Narodzenia, ale zawsze byłem świadomy, że jest to tylko połowa tego, czego mógłbym doświadczać będąc osobą w pełni widzącą”
– powiedział Alex Pepper, szef ds. dostępności w Guide Dogs.
„Zawsze zdawałem sobie sprawę, że nie widzę większości ozdób na choince, a napotykając duże świąteczne ekspozycje, starałem się to docenić, gdyż mój wzrok był i tak zbyt słaby, bym mógł zobaczyć wszystko”.
W grudniu Fundacja Guide Dogs rozpocznie kampanię społeczną Guiding Stars, w ramach której będzie zachęcać społeczeństwo do wzięcia udziału w zajęciach edukacyjnych z komunikacji z osobami niewidomymi. Uczestnicy będą się mogli również nauczyć, jak prowadzić osobę z dysfunkcją wzroku w wąskich przestrzeniach, po schodach czy w transporcie publicznym.
Źródło: standard.co.uk