Warszawa: Kolej usuwa bariery architektoniczne na stacjach w mieście

Dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków Unii Europejskiej i budżetowych, kolej staje się coraz bardziej dostępna. Na zmodernizowanych stacjach i przystankach nie ma już barier architektonicznych, są za to windy i pochylnie. W Warszawie powstaje coraz więcej miejsc, przystosowanych do sprawnej i komfortowej obsługi wszystkich pasażerów kolei.
Dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., przybywa miejsc dostosowanych do potrzeb wszystkich podróżnych. Nowe przystanki Warszawa Koło, Warszawa Powązki i Warszawa Targówek zapewniają lepszą komunikację w stolicy. Wprowadzone udogodnienia, takie jak windy, pochylnie, czy ścieżki naprowadzające, umożliwiają osobom o ograniczonej możliwości poruszania, sprawniejsze dotarcie do pociągu oraz swobodne poruszanie się po stacji.
Przystanki na linii Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia, Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy i stacje Warszawa Główna, Warszawa Gdańska, przebudowane z Krajowego Programu Kolejowego, umożliwiają wygodniejsze podróże w mieście i aglomeracji. Lepszą orientację na peronach zapewniają, np.: ścieżki naprowadzające, piktogramy i oznakowanie alfabetem Braille’a. Znajdują się również windy, pochylnie i miejsca dla wózków pod wiatami. Nowe kładki i przejścia podziemne ułatwiają dojście na pociągi i umożliwiają lepszą komunikację dla mieszkańców danych terenów.
Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostosowują do potrzeb podróżnych stację Warszawa Zachodnia. Powstaną tam m.in. windy, schody ruchome, funkcjonalne przejście podziemne, kładka i zadaszenie. Modernizowany jest pierwszy odcinek linii łączącej Warszawę Wschodnią z Otwockiem. Wybudowany będzie kolejny nowy przystanek – Warszawa Grochów – a istniejące czeka modernizacja. Między Warszawą ą Wschodnią a Warszawą Wawer, powstanie 5 nowych przejść podziemnych.


 

Źródło: Zespół prasowy – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.