Od 6 października 2021 r. zarówno szukający pracy, jak i pracodawcy mogą używać nowej aplikacji Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, ePraca. Narzędzie umożliwia korzystanie ze wszystkich informacji na temat ofert pracy oraz wydarzeń publikowanych w Centralnej Bazie Ofert Pracy przez wojewódzkie i powiatowe urzędy pracy oraz Ochotnicze Hufce Pracy. Jakie funkcje znajdą szukający pracy i pracodawcy w aplikacji ePraca? Odpowiadamy.
Aplikacja ePraca, którą niedawno udostępniło Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, jest bezpłatna. Od 6 października 2021 r. mogą z niej korzystać osoby, które korzystają z urządzeń w systemie operacyjnym Android i pobiorą ją ze sklepu Google Play. W kolejnym etapie aplikacja zostanie udostępniona również na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym iOS w sklepie AppStore.
Prosta i czytelna
Dużą zaletą aplikacji ePraca jest jej czytelny interfejs. Obsługa jest prosta i intuicyjna. Wszystko po to, by zarówno pracodawcy, jak i osoby poszukujące pracy mogły szybko i skutecznie znaleźć to czego szukają.
Najważniejsze funkcjonalności aplikacji ePraca:
- – szybkie filtrowanie ofert:
• wg zawodu (wpisując tylko nazwę zawodu),
• wg lokalizacji (wpisując nazwę lokalizacji lub kod pocztowy); - – wskazywanie geolokalizacji, czyli wskazanie bieżącej lokalizacji na mapie;
- – wyskakujące powiadomienia (ang. Push) – informacje o nowych ofertach, szkoleniach, targach, etc.;
- – miejsca, lokalizator GPS – wyszukiwanie w okolicy, prezentacja na mapie, wyznaczanie mapy dojazdu;
- – połączenia telefoniczne – natychmiastowe wykonywanie połączeń, wysyłanie SMS/email;
- – kalendarz – zapisywanie terminów spotkań lub zaplanowanych wydarzeń (targów, szkoleń, etc.);
- – kontakty – zapisywanie danych kontaktowych;
- – mechanizmy podpowiedzi i wyszukiwania;
- – połączenia – bezpośrednie przywołanie numeru telefonu i wywołanie połączenia telefonicznego;
- – konta – proste przywołanie adresu email i wysłanie poczty elektronicznej;
- – subskrypcje – zapisane kryteria wyszukiwania ofert pracy i wydarzeń;
- – publikacja ofert pracy i wydarzeń w charakterze postów na kontach użytkowników w portalach społecznościowych.
Szukający pracy i pracodawca
Dzięki instalacji aplikacji ePraca osoba szukająca pracy może zaoszczędzić czas na znalezienie odpowiedniej pracy, uzyskać dostęp do tysięcy ofert pracy w dowolnym miejscu, korzystając z telefonu lub tabletu, oraz szybko skontaktować się z pracodawcą.
Pracodawca również zyskuje. Przede wszystkim czas na realizacji swojej oferty pracy. Ponadto, ma możliwość dotarcia do tysięcy potencjalnych kandydatów do pracy. Dla pracodawców usługi w ePraca, przede wszystkim zamieszczanie ofert pracy, również są bezpłatne.
Informacji na temat aplikacji ePraca udzielają konsultanci Zielonej Linii pod numerem telefonu: 19524.
Źródło: inf. pras.