Kellogg Europe z myślą o niewidomych konsumentach. Wprowadzi specjalne opakowania dla swoich produktów

  1. • Wszystkie pudełka na płatki śniadaniowe Kellogg będą przystosowane pod kątem osób niewidomych;
  2. • Nowy kod na opakowaniu umożliwi smartfonowi wykrycie i odtworzenie użytkownikowi etykiet i informacji o alergenach.

Firma Kellogg ogłosiła dzisiaj, że po udanych testach, nowa, pierwsza na świecie technologia zostanie na stałe wprowadzona do opakowań płatków śniadaniowych, aby były one dostępne dla osób niewidomych i słabowidzących.
Ważne informacje na opakowaniach z żywnością, takie jak szczegóły dotyczące alergenów, często drukowane są na naklejonych na opakowanie etykietach, co jest trudne do odczytania przez osoby mające problemy ze wzrokiem. Nowe pudełka opracowane przez Kellogg umożliwią osobie niewidomej odtworzenie przy pomocy smartfona etykiety produktu i poznanie wiele istotnych informacji.
Firma zmieni wszystkie opakowania płatków śniadaniowych, począwszy od 2022 roku, kiedy to w styczniu na półce pojawią się pierwsze dostępne pudełka Special K. Pomysł narodził się, gdy przedstawiciele firmy spotkali się z podopiecznymi z St Vincent’s w 2019 roku, specjalistycznej szkoły w Liverpoolu dla dzieci z zaburzeniami sensorycznymi.
W przeciwieństwie do innych rodzajów drukowanych kodów, nowa technologia, zwana NaviLens, zawiera kontrastujące kolorowe kwadraty na czarnym tle. Użytkownicy nie muszą dokładnie wiedzieć, gdzie znajduje się kod, aby go zeskanować.
Dzięki niej smartfony są w stanie odczytać kod na opakowaniu z odległości do trzech metrów, gdy niewidomy lub niedowidzący klient sklepu skieruje swoje urządzenie w stronę pudełka z płatkami śniadaniowymi. Klient może wybrać, czy chce, aby informacje o składnikach, alergenach i recyklingu zostały mu odczytane na głos, czy też odczytać je na swoim urządzeniu za pomocą narzędzi ułatwiających dostęp.
Kellogg ma nadzieję, że dzieląc się swoim doświadczeniem z innymi markami wpłynie na zwiększenie dostępności półek sklepowych, a co za tym idzie zwiększy niezależność osób z dysfunkcjami wzroku w robieniu zakupów oraz da im dostęp do informacji z opakowań różnych produktów.


 

Źródło: Kellogg PressRoom