Jednym ze skutków ograniczeń związanych z pandemią jest większe obciążenie wzroku. Spędzamy więcej czasu przed ekranami, spotkania w pracy zostały zastąpione przez wideokonferencje, a zamiast nauki w szkole dzieci uczą się zdalnie. Wszystko to sprawia, że oczy narażone są na dużo większy wysiłek, a wzrok staje się teraz kluczowym zmysłem.
Niestety nie dbamy o oczy. Większość Polaków nie bada regularnie wzroku. Nawet wśród użytkowników okularów 51% odwiedza optyka rzadziej niż raz w roku! Zaniechanie badań kontrolnych, nieodpowiednio dobrane soczewki okularowe, intensywne korzystanie z urządzeń multimedialnych to spore ryzyko. Nie tylko nieprzyjemnych objawów cyfrowego zmęczenia oczu, ale także pogłębiających się wad wzroku.
Właśnie dlatego wiodące marki soczewek okularowych, Hoya i Seiko organizują ogólnopolską kampanię społeczną „Wzrok OK”. Zachęcają w niej wszystkich Polaków do zadbania o wzrok i do ćwiczeń, które odciążają oczy. Wystarczą 3 proste kroki, a wszystko zaczyna się od spotkania z optykiem i badania kontrolnego. Wejdź na stronę www.mamwzrokok.pl, skorzystaj z wyszukiwarki, znajdź specjalistę w swojej okolicy i umów się na konsultację. Zrób pierwszy krok i zbadaj wzrok!
Hoya Lens Poland to wiodący producent najwyższej jakości soczewek okularowych, opartych na zaawansowanych technologiach optycznych, będący częścią międzynarodowego koncernu Hoya, działającego w obszarze ochrony zdrowia i technologii informacyjnych. Kierując się pasją do innowacji oraz ideą partnerstwa, firma Hoya od ponad 75 lat jest partnerem specjalistów ochrony wzroku i umożliwia im obdarowywanie ludzi największym z darów – darem widzenia.
SEIKO jest symbolem precyzji i najwyższej jakości. Nie tworzymy nowych technologii w pogoni za innowacją, ale po to by znacząco zmieniać widzenie i czynić życie łatwiejszym. Najwyższej jakości materiały, wyjątkowe konstrukcje i szeroka gama uszlachetnień są tworzone z absolutną precyzją i doskonałą estetyką, dla najbardziej wymagających, poszukujących wyjątkowości klientów. SEIKO to coś więcej niż marka, to nasze zobowiązanie.
Źródło: mat. pras.