Kolejnych 125 banków spółdzielczych umożliwia dostęp do e-usług administracji państwowej

Klienci kolejnych 125 banków spółdzielczych mogą już nie tylko szybko założyć profil zaufany, ale i korzystać z serwisów e-administracji.
Najpierw 15, później 173, a teraz 125 kolejnych banków spółdzielczych dołączyło do węzła krajowego. To realna korzyść i ułatwienia dla ich klientów. W sumie przyłączonych zostanie ponad 500 placówek.
Banki spółdzielcze w Koninie, Koronowie, Kostrzynie, Strykowie, Pruszczu Pomorskim, Wolinie, Toruniu, Tczewie, ale i we Wronkach czy Żurominie – to tylko kilka ze 125 placówek, które właśnie dołączyły do węzła krajowego.
Nazwa węzeł krajowy nie wszystkim cokolwiek mówi. Najprościej rzecz ujmując to możliwość wygodnego dostępu do portali publicznych i e-usług świadczonych przez administrację. Wygodnego, bo za pomocą jednego – bankowego – hasła i loginu. Im więcej banków do niego dołączy, tym więcej osób będzie mogło korzystać z tych udogodnień.
Na początku lipca rozpoczęliśmy proces przyłączania do węzła krajowego banków spółdzielczych.
– To ważny etap w rozwoju polskiej e-administracji. Klientami banków spółdzielczych są bowiem często osoby z mniejszych miejscowości, które właśnie zyskują dużo łatwiejszy dostęp do e-usług – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Do tej pory podłączyliśmy 313 placówek. W sumie będzie ich 500. Tym samym około 1,5 miliona ich klientów m.in. bez wychodzenia z domu będzie mogło założyć profil zaufany – dodaje szef MC.
Szybkie logowanie
Dzięki integracji banków spółdzielczych z węzłem krajowym ich klienci będą mieli też możliwość logowania się swoimi loginami bankowymi do serwisów takich jak np. Internetowe Konto Pacjenta, konta Mój GOV czy PUE ZUS. Wystarczy, że po przeniesieniu na stronę logowania klikną w ikonkę swojego banku i zalogują się swoim hasłem. Dokładnie tak samo jak w przypadku logowania do systemu bankowości elektronicznej.
Oznacza to, że ich login i hasło z banku wystarczą, by załatwiać online sprawy urzędowe. Osobom, które będą chciały skorzystać z tej możliwości, a nie mają jeszcze profilu zaufanego będzie on zakładany zdalnie w trakcie realizacji dowolnej usługi publicznej, bez konieczności podejmowania dodatkowych działań.
Profil zaufany to zbiór danych o nas samych. Dzięki niemu możemy potwierdzić swoją tożsamość w internecie. Korzysta z niego już 7 784 221 Polaków!


 

Materiał został przygotowany w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014–2020. Projekt jest realizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK oraz Centrum Nauki Kopernik.