Jak skorzystać z pomocy dla konsumentów?

Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj nasz kanał RSS lub polub nasz profil na Facebook-u


 

W dniu dzisiejszym przypadają obchody Światowego Dnia Konsumenta. Po raz pierwszy obchody tego dnia odbyły się w 1983 roku w rocznicę przemówienia prezydenta Johna F. Kennedy’ego, wygłoszonego w roku 1962 w Kongresie Stanów Zjednoczonych. Dotyczyło ono projektu ustawy o ochronie praw konsumenta. W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest oficjalnie od roku 2000. Do obchodów włącza się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i organizacje pozarządowe.
Ponieważ, jak w 1962 r. powiedział Kennedy: „konsumenci to my wszyscy”, podpowiadamy gdzie można się zwrócić po pomoc w sprawach spornych między konsumentem, a sprzedawcą towaru, czy usługi. Dodatkowo w zakładce Bazy Teleadresowe Instytucji Wspierających Osoby Niewidome i Niedowidzące, udostępniliśmy kontakty do instytucji świadczących taką pomoc.
Masz nowe buty, które zepsuły się po zaledwie kilku dniach noszenia? Słuchawki zamówione przez internet są uszkodzone, a przedsiębiorca nie chce uznać twojej reklamacji? Biuro podróży proponuje ci umowę, która ma niedozwolone zapisy? Skorzystaj z pomocy dla konsumentów. Sprawdź, gdzie możesz zadzwonić, napisać i pójść, by uzyskać pomoc.

Kto może skorzystać z pomocy dla konsumentów

Każdy, kto ma problem z kupionym towarem lub usługą. Na przykład:
●kupiony przez ciebie towar jest wadliwy i chcesz złożyć reklamację,
●usługodawca nie wywiązuje się z umowy,
●przedsiębiorca odrzuca twoją reklamację,
●spierasz się z bankiem, ubezpieczycielem, dostawcą energii elektrycznej, dostawcą usług telekomunikacyjnych lub biurem podróży i potrzebujesz porady, jak rozwiązać konflikt.