Sala Obsługi Klientów Lubelskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Lublinie przenosi się z budynków przy ul. Szkolnej 16 i ul. Marii Koryznowej 2d do lokalizacji przy
ul. Nadstawnej 2-4. Bezpośrednia obsługa klientów, jeszcze w ograniczonym zakresie
w związku ze stanem epidemicznym, zostanie wznowiona w nowym miejscu od 25 maja br.
Sala Obsługi Klientów, która dotychczas funkcjonowała w budynkach przy ul. Szkolnej 16
i ul. Koryznowej 2d w Lublinie, została przeniesiona do lokalizacji przy ul. Nadstawnej 2-4. W nowym miejscu pracownicy lubelskiego NFZ i odwiedzający placówkę klienci będą mieli do dyspozycji dużo większą przestrzeń. Przygotowano 15 odpowiednio wydzielonych stanowisk bezpośredniej obsługi oraz dużą, wygodną poczekalnię. Przygotowano również stanowisko komputerowe, biletomat i system informowania o zajmowanym miejscu w kolejce. Sala Obsługi Klientów została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Po zniesieniu kolejnych ograniczeń związanych z pandemią, będzie dostępny również kącik dla dzieci i karmiących mam.
Sala Obsługi Klientów rozpocznie swoją pracę w nowej lokalizacji w poniedziałek 25 maja. Ze względu na obostrzenia wywołane epidemią koronawirusa, na razie przy
ul. Nadstawnej 2-4 będzie można skorzystać z:
- – informacji ogólnej
- – załatwić sprawy związane z zaopatrzeniem w wyroby medyczne,
- – potwierdzić profil zaufany i założyć konto w IKP,
- – uzyskać informacje i podpisać umowę dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego.
W przypadku innych spraw, będzie można zostawić dokumenty w specjalnej skrzynce podawczej.
Bezpośrednia obsługa zainteresowanych osób powinna zostać wznowiona na przestrzeni najbliższych tygodni, o czym klienci zostaną z wyprzedzeniem poinformowani.
Docelowo na Sali Obsługi Klientów będzie można załatwić sprawy z zakresu:
- Informacji ogólnej,
- Obsługi sanatoryjnej,
- Ubezpieczeń dobrowolnych,
- Profilu zaufanego,
- Internetowego Konta Pacjenta,
- Potwierdzania zleceń na wyroby medyczne,
- Wydawania kart EKUZ,
- Wydawania i rejestrowania formularzy unijnych,
- Obsługi osób uprawnionych w zakresie dostępu do systemów informatycznych NFZ oraz przydzielania zakresów numerycznych dla recept papierowych,
- Obsługi aptek w zakresie umów na realizację recept.
Będzie można również skorzystać:
- z porad doradców i edukatorów promocji zdrowia,
- podstawowych badań profilaktycznych.
Sala Obsługi Klientów mieści się na pierwszym piętrze budynku (dostępna winda) przy
ul. Nadstawnej 2-4.
Do nowej siedziby SOK w centrum Lublina można dotrzeć komunikacją miejską – w pobliżu znajdują się przystanki przy ul. Tysiąclecia oraz ul. Lubartowskiej, przystanek autobusowy oraz przystanek busów.
Źródło: Rzecznik Prasowy Lubelskiego OW NFZ