10 lipca br. odbędzie się Samsung Galaxy Virtual Vibes, czyli pierwszy w Polsce Festiwal Muzyczny w metaverse. To nowatorskie wydarzenie jest również pierwszym inkluzywnym festiwalem, podczas którego zapewnione będzie tłumaczenie na Polski Język Migowy oraz audiodeskrypcja dostępna w Cinema City Westfield Arkadia w Warszawie. Organizatorem festiwalu jest agencja Game Changer (Group One), a partnerem tytularnym Samsung Galaxy.
Samsung Galaxy Virtual Vibes odbędzie się w Robloxie, oferując innowacyjne, interaktywne i zupełnie darmowe doświadczenia muzyczne.
Przestrzeń festiwalowa, która została otwarta już 28 czerwca br., dostępna jest dla wszystkich użytkowników platformy Roblox, koncert premierowy rozpocznie się 10 lipca br. o godzinie 19:00.
To wydarzenie łączy nowoczesną technologię z koncertowymi emocjami przenosząc je do wirtualnej rzeczywistości.
Samsung Galaxy Virtual Vibes to nie tylko przełomowe wydarzenie muzyczne, ale także festiwal dostępny dla wszystkich. Na platformie Roblox oraz na ekranach kin widoczny będzie tłumacz polskiego języka migowego. Dodatkowo, podczas transmisji koncertu w Cinema City Westfield Arkadia w Warszawie, osoby niewidome i słabowidzące będą mogły skorzystać z audiodeskrypcji, realizowanej przez firmę Lidex.
Pomysłodawcą i właścicielem marki Virtual Vibes jest agencja Game Changer. Sponsorem tytularnym pierwszej edycji został Samsung Galaxy. Kolejna edycja została zaplanowana jeszcze w tym roku. Prowadzone są już rozmowy z zainteresowanymi sponsorami.
– To na pewno pierwsze w Polsce, ale niewykluczone, że również pierwsze tego typu wydarzenie na świecie – mówi Tomek Przeździecki, CEO Game Changer.
– Choć całość odbywa się na wirtualnej platformie Roblox, która zrzesza ogromną grupę graczy, to nie jest to event gamingowy. Samsung Galaxy Virtual Vibes to wydarzenie muzyczne w kanale, który jest naturalnym miejscem spotkań nastolatków i młodych ludzi. To doświadczenie w pełni immersyjne, w stopniu nieosiągalnym na tradycyjnym koncercie. Bo czy na “oflajnowym” koncercie można nurkować pod sceną, albo latać na lotni nad tłumem uczestników? – dodaje.
Koncerty
Podczas festiwalu wszyscy uczestnicy będą mogli wziąć udział w koncertach topowych polskich artystów.
Na scenie Samsung Galaxy Virtual Vibes wystąpią; Kizo, Young Leosia, Szpaku, Kacper Blonksy oraz pierwszy polski zespół składający się wyłącznie z osób Głuchych — UNMUTE.
Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii i kreatywnych możliwości oferowanych przez platformę Roblox. Uczestnicy będą mieli okazję doświadczyć niezwykłych efektów wizualnych, interaktywnych elementów scenograficznych oraz dynamicznych aranżacji, które nie byłyby możliwe do zrealizowania w świecie rzeczywistym. Wirtualna scena umożliwia artystom większą swobodę wyrazu, a widzom zapewni niezapomniane wrażenia.
Partnerem tytularnym wydarzenia został Samsung Galaxy. Natomiast partnerami medialnymi festiwalu są Cinema City, Eventim, Radio Eska, Media Marketing Polska oraz WERE Fantasy. Dzięki współpracy z Cinema City festiwal będzie transmitowany na żywo w pięciu kinach: Westfield Arkadia w Warszawie, Bonarka w Krakowie, Wroclavia w Wrocławiu, Manufaktura w Łodzi oraz Punkt44 w Katowicach.
Podczas festiwalu na użytkowników czekają liczne atrakcje. W strefie partnera tytularnego Samsung Galaxy dostępna będzie: minigra OBBY, olbrzymia karuzela, fotobudka, stanowiska z wirtualną watą cukrową oraz z wróżbami. Ponadto każdy uczestnik otrzyma wirtualny smartfon Samsung Galaxy, który pełni rolę festiwalowego komunikatora, a także zmienia się w deskolotkę, paralotnię, leżak i trampolinę, umożliwiając szybsze poruszanie się, skakanie oraz latanie. Strefa partnerów medialnych, takich jak Cinema City, Radio Eska, Eventim i Media Marketing Polska oferuje minigry i questy. Dodatkowo festiwal będzie pełen stanowisk pozwalających na siłowanie się na rękę, malowanie twarzy awatarów oraz zagranie w festiwalową gre whac-a-mole. Za udział we wszystkich aktywnościach użytkownicy zdobywają V-coiny, które mogą wymienić na wyjątkowe skiny i przedmioty w grze.
Uczestnicy mogą również odwiedzić Foodtruck Sukcesiliana i przygotować pizzę według przepisu Kizo.
Za pomysł i realizację Samsung Galaxy Virtual Vibes odpowiada należąca do Group One agencja metaverse Game Changer. Nad inkluzywnością całego wydarzenia czuwa agencja UNMUTE (również należąca do Group One).
Źródło: inf. pras.