Polska Organizacja Turystyczna zainaugurowała kampanię „Polska bez barier”, w której zachęca osoby z niepełnosprawnościami do korzystania z uroków podróżowania po całej Polsce.
Badania Ministerstwa Sportu i Turystyki
Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki w 2019 roku główną barierą podróżowania w przypadku osoby z niepełnosprawnościami są nie tylko trudności organizacyjne, lecz również obawa przed samą podróżą, brak akceptacji społeczeństwa oraz brak ofert biur podróży dostosowanych do ich potrzeb.
Jako Polska Organizacja Turystyczna widzimy realną potrzebę zwiększania świadomości osób z niepełnosprawnościami na temat możliwości, które oferują im miejsca w Polsce. Zależy nam na tym, aby zachęcić je do podróżowania i poznawania i eksplorowania różnych zakątków kraju – mówi Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Twoje miejsce jest dokładnie tam, gdzie chcesz − Polska bez barier
Aby zwiększyć świadomość osoby z niepełnosprawnościami na temat możliwości i atrakcji turystycznych oferowanych przez krajową ofertę turystyczną powstał spot, do którego POT zaprosił influencerów z niepełnosprawnościami:
- • Magdę Orłoś − autorka bloga kulinarnego „Gotowanie w ciemno”;
- • Katarzynę Szymurę − pedagog, lektorka i popularyzatorka Polskiego Języka Migowego;
- • Sylwestera Wilka − Trenera, Mistrza Polski U16 600m, brązowego medalistę Mistrzostw Europy;
- • Michała Fitasa − Prezesa Ogólnopolskiej Federacji Kibiców Niepełnosprawnych, współpracownika PZPN;
- • Łukasza Haćmana − prawnika, pasjonata sportu, podróżnika, autor bloga „niePEŁNOSPRAWNY turysta”.
W spocie zobaczymy uroki niektórych z atrakcji turystycznych w pełni dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami, m.in.: Morskiego Oka, hali targowej w Poznaniu, stadionu piłkarskiego we Wrocławiu, Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku czy Galerii Malarstwa w Muzeum Śląskim w Katowicach. To tylko kilka przykładów miejsc, do których osoby niepełnosprawne mogą dotrzeć bez problemu i w pełni korzystać z ich uroków.
Kampania wystartowała 15 listopada 2022 roku. Spot promocyjny można obejrzeć pod linkiem.
Patronat medialny nad kampanią objął portal turystyka.wp.pl.
Źródło: inf. pras.