Warszawa: Pałac Kultury i Nauki oraz Centrum Olimpijskie podświetlone na fioletowo. Startuje kampania społeczna #WETHE15

Pałac Kultury i Nauki oraz Centrum Olimpijskie w Warszawie zostaną dziś, 19 sierpnia podświetlone na fioletowo, aby zaakcentować rozpoczęcie międzynarodowej kampanii #WeThe15 – nowego ruchu na rzecz osób z niepełnosprawnościami na całym świecie. W ten sposób Polski Komitet Paraolimpijski włącza się w akcję zainicjowaną przez Międzynarodowy Komitet Paraolimpijski.
Liczba 15 w tej kampanii pojawia się nie bez przypadku, bowiem 15% ludności na całym świecie to osoby z niepełnosprawnościami. Rozpoczynająca się tuż przed Igrzyskami Paraolimpijskimi w Tokio kampania #WeThe15 stawia sobie za cel walkę z dyskryminacją osób z niepełnosprawnością, będzie również działać jako globalny ruch społeczny, który będzie walczył o szeroką reprezentację osób z niepełnosprawnościami w społeczeństwie, ich włączanie i stwarzanie świata dla nich dostępnym.
Pałac Kultury i Nauki oraz budynek siedziby Polskiego Komitetu Olimpijskiego to zaledwie dwa z ponad setki wspaniałych obiektów na świecie, które we wszystkich strefach czasowych po zapadnięciu zmroku zostaną rozświetlone na fioletowo – fiolet jest bowiem międzynarodowym kolorem niepełnosprawności. Akcja podświetlania budynków rozpoczyna dziesięcioletni projekt, który aspiruje, by stać się największym na świecie ruchem na rzecz praw człowieka. Inne z rozświetlonych budynków to m.in. Sky Tower w Auckland, tokijskie Skytree i Rainbow Bridge, Jet d’Eau w Genewie, Wieża Telewizyjna Ostankino w Moskwie, rzymskie Koloseum czy The London Eye. Na fioletowo rozbłyśnie też Wodospad Niagara, oraz słynne ekrany Piccadilly Circus, na których wyświetlony zostanie również film inaugurujący całe przedsięwzięcie wyświetlany za pomocą wielu mediów cyfrowych oraz na wielu kanałach telewizyjnych. Celem Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego jest dotarcie z przekazem do 500 milionów odbiorców do końca września.

Zainicjowana przez Międzynarodowy Komitet Paraolimpijski (IPC) oraz Międzynarodowy Sojusz na Rzecz Niepełnosprawności (International Disability Alliance, IDA) kampania #WeThe15 to największy w historii ruch zrzeszający organizacje ze świata sportu, praw człowieka, polityki, biznesu, sztuki i rozrywki. Razem będą pracować z rządami, biznesem oraz opinią publiczną, aby przez następną dekadę zainicjować zmianę społeczną niezwykle potrzebną największej na świecie marginalizowanej grupie społecznej.
Wykorzystując unikalną szansę, jaką daje sport, by zaangażować wiele osób na całym świecie i kreować pozytywną zmianę społeczną, Międzynarodowy Komitet Paraolimpijski, Olimpiady Specjalne, Fundacja Invictus Games oraz Międzynarodowy Komitet Sportu Głuchych współpracują razem po raz pierwszy w historii. Te cztery organizacje wykorzystają specyfikę swoich wydarzeń sportowych oraz media społecznościowe sportowców, aby podnieść świadomość i zrozumienie dla spraw, z którymi mierzą się osoby z niepełnosprawnościami na całym świecie każdego dnia.
Do organizacji sportowych zaangażowanych w kampanię #WeThe15 i szerzenie jej idei przez najbliższe dziesięciolecie dołączyły Międzynarodowy Sojusz na Rzecz Niepełnosprawności (IDA), Biuro Wysokiego Komisarza ONZ ds. praw człowieka, UNESCO, Komisja Europejska, grupa The Valuable 500, UN SDG Action Campaign, Global Citizen, Global Disability Innovation Hub, UN Alliance of Civilisations i wiele, wiele innych.
W połączeniu z Agendą Narodów Zjednoczonych na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030, celem kampanii #WeThe15 jest zmiana postaw społecznych poprzez:

  1. • postawienie osób z niepełnosprawnościami w centrum agendy różnorodności i inkluzywności,
  2. • zaimplementować aktywności, które wraz z rządami krajowymi, biznesem i opinią publiczną pomogą we włączeniu osób z niepełnosprawnościami w pełnię życia społecznego,
  3. • usunięcie społecznych i systemowych barier, które uniemożliwiają osobom z niepełnosprawnościami w wykorzystaniu ich potencjału i aktywnym życiu społecznym,
  4. • zapewnienie większej reprezentacji osobom z niepełnosprawnościami oraz podniesienie świadomości dotyczących spraw, z którymi się mierzą,
  5. • promowania roli technologii w pomocy bezpośredniej dla osób z niepełnosprawnościami jako pomostu do ich pełnego społecznego włączenia.

Więcej informacji o kampanii #WeThe15 znajduje się na stronie: www.WeThe15.org


 

Źródło: inf. pras. / PKPar