Marka Gucci podnosi poprzeczkę dostępności swoich luksusowych sklepów

Gucci podejmuje działania mające na celu poprawę dostępności sklepów stacjonarnych dla osób niepełnosprawnych poprzez partnerstwo z usługą tłumaczenia wizualnego Aira. To inicjatywa, która może stać się wzorem do naśladowania dla reszty branży luksusowej mody.
Dzięki aplikacji Aira klienci Gucci mogą teraz rozmawiać z odległymi tłumaczami wizualnymi, którzy na bieżąco mają dostęp do kamery w smartfonie użytkownika. Tłumacze są w stanie opisać układ sklepu i ewentualne przeszkody w dostępie, a także wskazać, gdzie klienci mogą znaleźć konkretne kategorie produktów, przymierzalnie lub kasy. Mają również możliwość komunikacji z doradcami klientów w sklepie, aby szczegółowo opisać polecane produkty i dostępne warianty kolorystyczne. Przed rozmowami tłumacze otrzymują szczegółowe informacje o sklepie i produktach, a także są specjalnie przeszkoleni, aby pomagać klientom w procesie zakupowym – informuje Gucci.
Adaptacyjne kolekcje przyczyniły się do większej powszechności mody dla osób z niepełnosprawnościami, a kilka marek wprowadziło bardziej włączające polityki kadrowe. Jednak Gucci ma szersze spojrzenie na tę kwestię. Dom mody dąży do wprowadzenia zmian systemowych, prezentując innowacyjne podejście do włączania osób niepełnosprawnych, co może przynieść korzyści wszystkim klientom.
Partnerstwo Gucci i Aira, które dotychczas funkcjonowało jako projekt pilotażowy w sklepach Gucci w Miami Bal Harbour i Beverly Hills, zostanie teraz rozszerzone na kolejne 22 lokalizacje w USA. Usługa będzie bezpłatna dla niewidomych i osób z wadami wzroku, których Gucci chce wesprzeć. Marka planuje również analizować stopień zainteresowania usługą Aira w USA, uczyć się na podstawie napotkanych wyzwań i dostosowywać ją do różnych rynków.
Ta inicjatywa może stanowić przełom dla osób niewidomych i z wadami wzroku, ale ma również potencjalne implikacje dla innych klientów, niezależnie od tego, czy są niepełnosprawni, czy nie. Sinéad Burke, obrończyni praw osób niepełnosprawnych i konsultantka ds. dostępności, która jest członkinią Rady Globalnej Równości Gucci, wskazuje na możliwość wsparcia dla osób z lękiem czy odchyleniami neurologicznymi, które mogą napotykać trudności w dostępie do sklepów i potrzebować pomocy w orientacji w przestrzeni.
Gucci od dawna angażuje się w kwestie dostępności. W 2022 roku marka stała się pierwszą i jedyną wysokomodową marką, która uzyskała certyfikat uczestnictwa w corocznym Indeksie Równości Niepełnosprawności. W ostatnim roku Gucci zwiększył swoją ocenę, inwestując w różnorodność dostawców, śledząc zaangażowanie interesariuszy niepełnosprawnych i przedsiębiorstw należących do osób niepełnosprawnych oraz rozwijając dostępność cyfrową. Marka ma także plany dotyczące wprowadzenia zmian związanych z dostępnością przestrzeni sklepów i biur.
Gucci dąży do tego, aby branża luksusowej mody przyjęła nowe standardy dostępności. W przyszłości marki mogą rozważać dostępność jako szansę, a nie tylko jako koszt. Istotne jest, aby zmieniać mentalność i podchodzić do dostępności w sposób bardziej holistyczny, uwzględniając różnorodne potrzeby i zapewniając przestrzenie, w których każdy klient i pracownik czuje się akceptowany i zdolny do odniesienia sukcesu.


 

Źródło: Tiltingthelens.com