Ponad dziewięćdziesiąt organizacji oraz placówek zostało beneficjentami 30. jubileuszowej akcji charytatywnej „Reklama Dzieciom”, organizowanej przez Telewizję Polską. Dochód ze specjalnego bloku reklamowego wyemitowanego 25 grudnia 2022 roku w TVP1, tuż po głównym wydaniu „Wiadomości”, wyniósł 1 620 000 złotych. Akcję wsparło siedemnastu reklamodawców.
Telewizja Polska od 1993 roku jest organizatorem akcji charytatywnej „Reklama Dzieciom” . W ciągu trzydziestu lat trwania akcji ponad 33 miliony złotych trafiło do najbardziej potrzebujących dzieci.
Pieniądze z jubileuszowej „Reklamy Dzieciom” będą przeznaczone na: wyposażenie sal rehabilitacyjnych, terapeutycznych oraz dydaktycznych (m.in.: terapii integracji sensorycznej, doświadczania świata, do zajęć wczesnego wspomagania oraz do terapii ruchowej), realizację programów terapeutycznych (m.in.: hipoterapia, zajęcia logopedyczne, terapia Metodą Warnkego), utworzenie placów zabaw, zakup sprzętu umożliwiającego podniesienie jakości życia dzieci i edukacji młodzieży niepełnosprawnej (m.in.: sprzęt do komunikacji alternatywnej, sprzęt komputerowy, EEG – Biofeedback oraz sprzęt do terapii Metodą Warnkego, pomoce dydaktyczne), doposażenie i rozszerzenie oferty edukacyjnej świetlic socjoterapeutycznych i szkolnych, organizację turnusów rehabilitacyjnych oraz wycieczek dla dzieci i młodzieży z różnymi niepełnosprawnościami oraz dla dzieci i młodzieży z rodzin zagrożonych ubóstwem, dysfunkcyjnych oraz dzieci przebywających w rodzinnych domach dziecka.
Pieniądze trafią m.in. do: stowarzyszeń, fundacji, specjalnych ośrodków wychowawczych i zespołów szkół specjalnych.
30. jubileuszową akcję charytatywną „Reklama Dzieciom” wsparło siedemnastu reklamodawców:
Alior Bank, Bank Gospodarstwa Krajowego, Dolina Noteci, Kapitan Navi, Lidl Polska, Maspex, Media Expert, Ministerstwo Edukacji i Nauki, NASK, Nestle Polska, Oponeo.pl S.A., Polski Koncern Naftowy Orlen, Polska Spółka Gazownictwa, Powszechny Zakład Ubezpieczeń PZU, Sandoz Polska, Toyota Central Europe Sp. z o.o., USP Zdrowie.
Źródło: Biuro Prasowe TVP