Bilety PKP Intercity dostępne w aplikacji mobilnej KOLEO

PKP Intercity konsekwentnie rozwija sieć sprzedaży biletów. Od końca października są one dostępne również w aplikacjach mobilnych KOLEO oraz na stronie koleo.pl. To kolejne już w tym roku rozszerzenie możliwości zakupu biletów na połączenia PKP Intercity.
PKP Intercity i Astarium Sp. z o.o. sfinalizowały końcowy etap integracji systemów informatycznych obu spółek. Dzięki temu oferta biletowa przewoźnika dalekobieżnego jest już dostępna na stronie internetowej koleo.pl i w aplikacjach KOLEO na Android oraz iOS.
Od teraz pasażerowie mogą zakupić w KOLEO bilety jednorazowe bezpośrednie i bilety z przesiadką na przejazdy pociągami po Polsce, w tym również bilety przesiadkowe na przewoźników regionalnych. Jeszcze przed osiągnięciem pełnej funkcjonalności, od 26 października do dziś – w mniej niż miesiąc – podróżni kupili w KOLEO ponad 150 tys. biletów na połączenia PKP Intercity.
Strona internetowa i aplikacja KOLEO to następne kanały sprzedaży z biletami PKP Intercity w ofercie. Ale to też kolejna „cegiełka” w naszych działaniach, mających na celu ułatwienie zakupu biletów. Z naszych danych wynika, że Polacy coraz chętniej kupują bilety przez Internet – to szybkie i wygodne. Dlatego staramy się, aby każdy podróżny mógł zakupić bilet PKP Intercity w swojej ulubionej aplikacji – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Dołączenie PKP Intercity do KOLEO to bardzo ważny krok dla polskiej kolei, na który zarówno my, jak i pasażerowie czekaliśmy od dawna. PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, a KOLEO to największy niezależny sprzedawca biletów kolejowych w Polsce. Wiem, że połączenie KOLEO z PKP Intercity ułatwi i przyspieszy tysiącom pasażerów z całej Polski zakup biletów. Wierzę też, że przyczyni się to do tego, że kolej jako środek transportu jeszcze bardziej zyska na popularności – powiedział Kuba Czajkowski, prezes zarządu Astarium, właściciela platformy KOLEO.
PKP Intercity systematycznie poszerza sieć sprzedaży biletów. W ostatnich miesiącach partnerami narodowego przewoźnika zostali mPay S.A. oraz Teroplan S.A. obsługujący platformę e-podróżnik.pl. Pasażerowie chętnie korzystają z rozszerzonej sieci sprzedaży – przez aplikację mPay i serwis e-podróżnik podróżni kupili już ponad 600 tys. biletów na połączenia PKP Intercity.
Współpraca z KOLEO także odbywa się w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej, który PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 r. Charakteryzuje się on ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów. Upraszcza to formalności związane z rozpoczęciem współpracy. Dzięki temu coraz więcej partnerów może zaoferować bilety PKP Intercity w swoich kanałach sprzedaży.

Coraz więcej biletów kupowanych przez kanały zdalne – PKP Intercity stawia na ich rozwój

Rozwój kanałów zdalnych i rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. Jako jeden z kluczowych celów wyznacza ona usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. Celem jest szybki, prosty i intuicyjny zakup biletu w preferowanej przez klienta aplikacji lub stronie internetowej.
Ta forma zakupu cieszy się rosnącą popularnością – obecnie przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, bilety PKP Intercity kupuje już 70% pasażerów, a w 2019 r., korzystało z niej 54,3% podróżnych.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
KOLEO to największy niezależny sprzedawca biletów kolejowych w Polsce. Każdego dnia z aplikacji KOLEO i portalu koleo.pl korzysta kilkadziesiąt tysięcy osób, które mogą w ten sposób szybko i wygodnie zaplanować swoją podróż koleją i kupić bilet. W KOLEO dostępny jest pełen rozkład jazdy wszystkich pasażerskich przewoźników kolejowych w Polsce oraz bilety przewoźników ogólnopolskich (PKP Intercity i POLREGIO) i większości regionalnych.
Aplikacje KOLEO na Android oraz iOS należą do najpopularniejszych w Polsce w swojej kategorii z bardzo wysokimi ocenami od użytkowników (4,7/5 w sklepach AppStore i Google Play). W połowie listopada zaczęła się kampania pt. „Wybieram pociąg, bilety kupuję w KOLEO”, która ma na celu zachęcić do wyboru kolei jako podstawowego środka transportu w podróżach codziennych, prywatnych lub służbowych, weekendowych czy urlopowych.


 

Źródło: Biuro Prasowe PKP Intercity