Chrzanów: Związek Międzygminny „Gospodarka Komunalna” bardziej dostępny dla osób z niepełnosprawnościami

Punkt obsługi mieszkańców zlokalizowany na parterze, tłumacz języka migowego czy dostęp dla osób poruszających się z psem przewodnikiem – właśnie w ten sposób Związek Międzygminny „Gospodarka Komunalna” w Chrzanowie chce ułatwić załatwienie najpilniejszych spraw mieszkańcom z różnymi niepełnosprawnościami.

– Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom osób z niepełnosprawnościami i ułatwić im dostęp do naszego biura. Dotychczas dla wielu z nich mogło to być problematyczne. I zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego – w miarę naszych możliwości – staramy się usuwać te bariery. Jednym z takich ułatwień będzie pomieszczenie na parterze z podjazdem, aby osoby mające trudności z poruszaniem się mogły bez kłopotu do nas dotrzeć. Na tym rozwiązaniu skorzystają też rodzice z małymi dziećmi w wózkach

– zapewnia Arkadiusz Pypłacz, przewodniczący zarządu ZMGK.
Obecny Punkt Obsługi Mieszkańców w ZMGK powstał w ubiegłym roku. Po to, aby mimo pandemii mieszkańcy mogli załatwić najpilniejsze sprawy wymagające bezpośredniego kontaktu. O ile pozwalały na to ministerialne przepisy, to Punkt był czynny. I okazało się, że ten pomysł się sprawdził, chociaż nie jest doskonały. Zlokalizowany na pierwszym piętrze Punkt nie dla wszystkich jest ułatwieniem. Dlatego ZMGK planuje przeniesienie Punktu Obsługi Mieszkańca na parter, do pomieszczenia od strony ul. Sokoła. Na tej zmianie skorzystają więc zarówno osoby na wózkach inwalidzkich, jak i rodzice z małymi dziećmi w wózkach, którzy nie napotkają już żadnych barier architektonicznych w drodze do biura Związku.
Punkt interesanci mogą odwiedzać w poniedziałki od 08:00 do 16:00, a od wtorku do piątku od 08:00 do 14:00.


 

Źródło: ZMGK