Jak uwzględnić niewidomych projektując grę? Posłuchajcie rozmowy z niewidomym graczem Tomaszem Tworkiem

Pan Konrad Gadzina prowadzi kanał Make Games Today, blog Interview.WTF oraz blog Enklawa twórcza. Inspirowanie to Jego pasja. Edukuje, tworzy gry, prowadzi rekrutacje IT, bawi się dźwiękiem i słowem.
Jakiś czas temu Pan Konrad w serwisie Youtube utworzył kanał „O piątej nad graniem”, na którym rozmawia z różnymi osobami o wszystkim, co zgrami związane.
W jednym z ostatnich odcinków swojego podcastu do rozmowy zaprosił niewidomego Tomasza Tworka, perkusistę i wokalistę, który nade wszystko kocha gry i walczy o ich dostępność każdego dnia.
Jak jednym terminem nazwać różne gry cyfrowe, zarówno te konsolowe, mobilne, czy komputerowe? Gry wideo – to zwrot, który przychodzi do głowy jako pierwszy. W końcu wszystkie te gry mają warstwę wizualną, dzięki której gracz wie czego gra od niego oczekuje i która pozwala na poznawanie świata gry. Nie wszyscy jednak mogą w pełni korzystać z obrazu generowanego przez grę, niektórzy nie mają w ogóle takiej możliwości. Czy powinni oni pożegnać się w ogóle z interaktywną cyfrową rozrywką? Czy może jest jednak coś, co twórcy mogą zrobić, aby ich gry były bardziej dostępne dla osób niedowidzących i niewidomych?


 

Źródło: Makegames.today