Spółka POLREGIO, będąca największym polskim przewoźnikiem pasażerskim otrzymała wyróżnienie w konkursie „Orzeł Innowacji” za wprowadzoną w 2019 roku platformę internetową „Podróż bez barier”. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu podróżni z ograniczoną mobilnością mogą za pomocą połączonego e-formularza z rozkładem jazdy, wyszukać najdogodniejsze połączenia przewoźnika, zaplanować swoją podróż i zamówić asystę w jednym kroku, na dowolnym urządzeniu mobilnym. Stanowi to rozwiązanie unikatowe nie tylko w skali kraju.
„Orzeł Innowacji” Rzeczpospolitej to konkurs, w którym doceniane są polskie przedsiębiorstwa prowadzące prace badawczo-rozwojowe, wprowadzające na rynek nowe produkty oraz usługi i osiągające dzięki nim sukcesy biznesowe, przyczyniając się jednocześnie do rozwoju społecznego kraju. Celem kapituły jest wskazanie oraz promocja firm, które inwestują w innowacje i dzięki nim są konkurencyjne na rynku nie tylko polskim, lecz także europejskim i światowym.
– To dla nas wielki zaszczyt, chcę podziękować jury konkursu, iż doceniło i zdecydowało się przyznać wyróżnienie tak ważnej społecznie platformie jaką jest „Podróż bez barier”. Wszelkiego typu zmiany, które wprowadzamy mają służyć bezpieczniejszej, bardziej komfortowej i szybszej podróży dla pasażerów, których dobro jest dla nas priorytetem. Przykładem właśnie takiej przełomowej zmiany jest platforma dla osób z niepełnosprawnościami, która usprawniła podróże osób o ograniczonej mobilności w naszym kraju, przeciwdziałając jednocześnie ich wykluczeniu. To naprawdę nowoczesne i potrzebne narzędzie i zachęcamy innych przewoźników do włączenia się w ten projekt
– mówi Artur Martyniuk – Prezes Zarządu POLREGIO.
Innowacyjność rozwiązania POLREGIO „Podróż bez barier” polega na scaleniu danych rozproszonych z kilku źródeł, a cały proces dokonywany jest na stronie internetowej przewoźnika bez konieczności rejestracji podróżnego. Pasażer nie musi szukać interesującego go połączenia na jednej platformie, a zamawiać asystę na innej, tak jak ma to miejsce u innych operatorów. W ramach usług związanych z asystą obsługa dworca zapewnia bezpłatną usługę asysty dla osób z niepełnosprawnościami i osób o ograniczonej mobilności podczas przemieszczania się po terenie dworca kolejowego, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, na których dozwolone jest poruszanie się pieszych. Asystę związaną z wejściem i wyjściem do i z pociągu realizuje zaś drużyna konduktorska. Po wyborze trasy i zaznaczeniu wybranych punktów przesiadkowych, pasażer otrzymuje wgląd do szczegółowych informacji o gwarantowanych udogodnieniach, z podziałem na poszczególne stacje planowanej podróży. Ponadto, jeżeli osoba z ograniczoną mobilnością ma zapewnioną pomoc we własnym zakresie na określonym odcinku swojej podróży, może zgłosić potrzebę asysty np. tylko na wybranych stacjach.
To nie pierwsza nagroda dla platformy POLREGIO. 1 czerwca br. platforma „Podróż bez barier” zdobyła dwie pierwsze nagrody w konkursie „INNOVATION 2020” – w kategorii Innowacyjny Biznes w podkategoriach CSR oraz Usługa. Konkurs „INNOVATION” organizowany jest przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej (SAR). W różnych kategoriach nagradzane są zarówno projekty, usługi oraz rozwiązania zmieniające świat globalnie, jak i małe, ale efektywne i nowatorskie idee. Szczególnie doceniane są kampanie społeczne i działania z zakresu CSR.
Więcej szczegółów na temat innowacyjnej usługi dostępnych jest na stronie https://polregio.pl/pl/podroz-bez-barier/
Źródło: mat. pras.