Piccadilly Circus jest miejscem rozpoznawalnym na całym świecie głównie dzięki reklamom świetlnym takich firm jak np. SANYO, McDonald’s czy Coca-Cola, umieszczonym na jednym z rogów placu. Pierwsze tablice reklamowe pojawiły się w tym miejscu w latach 90. XIX wieku, pierwszą podświetlaną była reklama Perrier, oświetlenie zainstalowano w 1908. Od 1910 rozpoczęto instalowanie reklam neonowych, pierwszymi były reklamy bulionów Bovril i napojów Schweppes. Pierwsza ruchoma reklama przedstawiała piwo Guinness i jej część zajmował zegar, w grudniu 1998 reklama Coke była pierwszą w której zastosowano projektor komputerowy, od 2000 stopniowo wprowadzano wyświetlacze LED, które w 2011 zastąpiły wcześniejsze neony.
Reklamy są wyłączane w wyjątkowych przypadkach, miało to miejsce m.in. w dniu śmierci Winstona Churchilla w 1965 oraz śmierci Diany, księżnej Walii w 1997. W dniu 21 czerwca 2007 zostały wyłączone w związku z kampanią Lights Out London.
Teraz z inicjatywy Królewskiego Narodowego Instytutu Osób Niewidomych (RNIP) i firm partnerskich, reklamy na Piccadilly zostaną odwrócone o 180 stopni. Jest to element wielokanałowej kampanii, mającej na celu podniesienie świadomości na temat wyzwań, jakie stawia przed osobami niewidomymi konieczność społecznego dystansowania.
Dystans społeczny prawie uniemożliwił osobom niewidomym i niedowidzącym bezpieczne poruszanie się w rzeczywistości, w której nowe zasady i przepisy są w dużej mierze czynnikiem wykluczającym je z życia społecznego. W związku ze złagodzeniem obostrzeń i rosnącą liczbą ludzi na ulicach, w miejscach pracy i w transporcie publicznym poruszanie i zastosowanie się do dystansu społecznego staje się jeszcze trudniejsze. W przypadku osób z dysfunkcjami wzroku zwykłe metody poruszania się po przestrzeni publicznej opierają się na kontaktach, wskazówkach i dotyku, które nie są już uważane za bezpieczne.
Aby pokazać, jak epidemia Covid-19 wywróciła świat osób niewidomych do góry nogami, RNIP nawiązał współpracę między innymi z Amazon Alexa, Barclays, Very.com, Kelloggs, P&G, TalkTalk, The Financial Times, British Gas i LEGO, w celu emisji odwróconych reklam by uświadomić społeczeństwu, jak osoby niewidome i słabowidzące doświadczały świata w tym trudnym czasie.
Źródło: www.campaignlive.co.uk