Efektem spotkań architekta miejskiego z niepełnosprawnymi jest stale aktualizowana baza barier architektonicznych w mieście. Te są sukcesywnie usuwane; obniżono krawężniki na przejściach dla pieszych (m.in. przy skrzyżowaniu ulic Bora-Komorowskiego i Sosabowskiego, na przejściu sugerowanym przez ul. Łokietka w rejonie Straży Pożarnej), wybudowano zatoki postojowe (Słowackiego, Spokojna), wymieniono lub wyremontowano nawierzchnie chodnika, a nawet przebudowano przejście dla pieszych (przy ulicy Walczaka, w rejonie GLS).
Jak przystosowywać miasto do potrzeb osób niepełnosprawnych to główne założenie cyklu spotkań, które od kilku lat prowadzone są pod kierunkiem miejskiego architekta Dariusza Górnego.
W środę takie spotkanie odbyło się w siedzibie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, gdzie rozmawiano o działaniach zakładu, ułatwiających niepełnosprawnym komunikację po mieście.
Uczestnicy, przywiezieni z centrum miasta autobusami przystosowanymi do obsługi osób z niepełnosprawnościami, zapoznali się z planami dotyczącymi nowego węzła przesiadkowego oraz poznali możliwości techniczne nowego gorzowskiego tramwaju.
To już drugie spotkanie w MZK. Podczas poprzedniego (w październiku ub.r.) niepełnosprawni (w tym tzw. wózkowicze, osoby niewidome i niesłyszące) przedstawili swoje oczekiwania wobec taboru oraz pracy kierowców i motorniczych.
Architekt miejski od kilku lat prowadzi spotkania z przedstawicielami środowiska osób niepełnosprawnych. W sprawie barier architektonicznych w obiektach użyteczności publicznej spotkali się w budynku Urzędu Miasta (przy ulicy Myśliborskiej), w budynku AWF (z udziałem architektów i studentów) i w siedzibie MOS przy Pomorskiej.
Odbyły się spacery – wizje lokalne na trasie: Estkowskiego, Kosynierów Gdyńskich, Sikorskiego, park Wiosny Ludów, Strzelecka oraz Kosynierów Gdyńskich, Borowskiego, Armii Polskiej, 30-go Stycznia, Chrobrego, Mieszka I, Jagiellończyka, a także spotkania z miejskim inżynierem ruchu, przedstawicielem Wydziału Dróg UM oraz ówczesnym dyrektorem Wydziału Kultury i Sportu.
Źródło: UM Gorzów Wlkp