1 marca w kilkudziesięciu miejscowościach na terenie Polski rozpoczęła się 7. edycja kampanii dobroczynnej Kilometry Dobra

Stowarzyszenia i fundacje z całego kraju przez trzy miesiące będą zbierać fundusze pod wspólnym szyldem akcji Kilometry Dobra – każda na swój własny, określony cel. Charakterystycznym elementem przedsięwzięcia jest próba pobicia rekordu Guinnessa w układaniu najdłuższego ciągu monet. Od 1 marca na stronie kilometrydobra.pl będzie można śledzić wyniki akcji.
Kilometry Dobra to cykliczna akcja, której inicjatorem i pomysłodawcą jest Robert Kawałko – prezes Polskiego Instytutu Filantropii. Kampanii przyświeca idea współpracy, dobroczynności i hojności. W minionych edycjach udało się zebrać ponad 5,5 mln zł na realizację około 220 różnych projektów.
Uczestnictwo w kampanii motywuje fundacje i stowarzyszenia do rozwoju, daje możliwość zdobycia nowych doświadczeń oraz realizacji szlachetnych celów. Organizacji, której udało się osiągnąć najlepszy wynik w danym roku, przyznawany jest tytuł Mistrza Świata w Dobroci.
Każda osoba wspierająca akcję może wpłacić pieniądze na cel, który wyda jej się najbliższy. Może to być remont świetlicy dla dzieci i młodzieży, budowa ośrodka dla osób niepełnosprawnych, wyposażenie szkoły w Afryce, leczenie i rehabilitacja chorych dzieci.
Finał kampanii zaplanowano na weekend 30-31 maja. Podczas festynów i kiermaszów, pieniądze zebrane w czasie trwania akcji, układane będą w szeregi złotówek. Po raz kolejny spróbujemy pobić rekord Guinnessa na najdłuższy ciąg monet, który od 2012 roku należy do Austriaków i wynosi 75,2 km.
Kampania Kilometry Dobra z roku na rok zdobywa coraz większą popularność, rośnie także grono osób wspierających akcję. W promocję kampanii zaangażowało się wielu ambasadorów. Są to m.in.: zespoły Skaldowie oraz Perfect, wokalista Witold Paszt, aktorki Beata Ścibakówna i Wiktoria Gąsiewska, Kabaret Moralnego Niepokoju.


 

Źródło: mat. pras.