Uruchomiono adres mailowy do zgłaszania nieprawidłowości związanych z Bonem Turystycznym

W związku z doniesieniami medialnymi o ofertach odsprzedaży Polskiego Bonu Turystycznego, informujemy, że Polska Organizacja Turystyczna uruchomiła specjalny adres mailowy nieprawidlowosci@bonturystyczny.gov.pl. Zgłoszenia, które będą dotyczyć sprzedaży bonów, POT kierować będzie do organów ścigania.
– Celem wprowadzenia Ustawy o Polskim Bonie Turystycznym, było wsparcie polskich rodzin, a przede wszystkim 6,5 mln dzieci, które realizując bony pośrednio wspierają turystykę krajową. Zależy nam na tym, żeby młodzi Polacy zwiedzali ojczyznę i wyrobili sobie nawyk podróżowania po kraju. W internecie pojawiły się oferty oszustów, którzy próbują sprzedać bon. Pamiętajmy jednak, że bon turystyczny nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze. Skorzystać z niego mogą tylko osoby uprawnione – mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.
Zgodnie z Ustawą o Polskim Bonie Turystycznym, świadczenie musi być spożytkowane na dziecko, na które zostało przyznane. Oznacza to, że zapłata bonem na rzecz innego dziecka jest niezgodna z prawem.
Z nienależytym wykonaniem mamy do czynienia na przykład wtedy, gdy usługa nie jest realizowana na rzecz dziecka, na które zostało przyznane świadczenie. Płatności bonem musi dokonać jednak osoba uprawniona.
– Jednocześnie przestrzegam wszystkich przed kupowaniem Polskiego Bonu Turystycznego. Pamiętajmy, że zarówno sprzedawanie bonu, jak i używanie kupionego bonu jest niezgodne z prawem. Kupujący mogą stać się ofiarami oszustwa. Nie można mieć pewności, czy środki na danym bonie, nie zostały wcześniej wydane – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Przestrzegamy także turystów przed kupowaniem świadczenia przez internet. Należy pamiętać, że sam 16-cyfrowy kod nie wystarczy żeby nim zapłacić za usługę turystyczną. Trzeba jeszcze dysponować drugim kodem, który przychodzi na telefon beneficjenta dopiero w momencie regulowania należności. Próba obejścia tego procesu może być traktowana jako próba oszustwa.
Drugim przykładem nieprawidłowości, które można zgłaszać do POT na specjalnie dedykowany adres, jest przypadek, gdy płatność została przyjęta nie na usługę hotelarską bądź imprezę turystyczną. Jeśli bon zostanie wydany na innego rodzaju usługi, niż te przewidziane ustawowo, to wtedy POT wszczyna postępowanie i dochodzi należności.
POT będzie analizował wszystkie sygnały dotyczące nieprawidłowości w realizacji programu Polski Bon Turystyczny. W celu zgłoszenia takich przypadków, prosimy o przesłanie wiadomości na adres e-mail: nieprawidlowosci@bonturystyczny.gov.pl.


 

Źródło: centrumprasowe.pap.pl