Mieszkańcy powiatów giżyckiego i węgorzewskiego mogą już sprawy związane z usługami świadczonymi przez Narodowy Fundusz Zdrowia załatwić bliżej swojego miejsca zamieszkania. W Giżycku działa już Punkt Obsługi Pacjentów Warmińsko-Mazurskiego OW NFZ.
Punkt mieści się w Ekomarinie przy ul. Dąbrowskiego 14. Do 13 grudnia b.r. jest czynny od godz. 9.00 do 14.00. Potem Punkt Obsługi Pacjentów w Giżycku będzie czynny w poniedziałki w godz. 10.00-18.00, zaś w pozostałe pracujące dni tygodnia w godz. 8.00-16.00.
Do tej pory sprawy związane między innymi z potwierdzaniem zleceń na wyroby medyczne, czy uzyskaniem Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego mieszkańcy powiatu giżyckiego mogli realizować w Delegaturze Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Ełku. – Pacjenci zgłaszali nam, że istnieje potrzeba uruchomienia takiego Punktu w Giżycku i cieszymy się, że stało się to możliwe. – informuje Magdalena Mil, rzecznik prasowy Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Olsztynie.
W giżyckim Punkcie Obsługi Pacjenta można m. in. zrealizować wnioski na przedmioty ortopedyczne i dostać karty comiesięcznego zaopatrzenia w środki pomocnicze (m.in. pieluchomajtki). Punkt przyjmuje też skierowania na leczenie uzdrowiskowe i wydaje Europejskie Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego. Oprócz tego pracownik Narodowego Funduszu Zdrowia udzieli zainteresowanym informacji o najkrótszych terminach leczenia, wytłumaczy w jaki sposób można założyć i potwierdzić Profil Zaufany, czyli naszą elektroniczną tożsamość. W Punkcie można także dowiedzieć się wszystkiego na temat Internetowego Konta Pacjenta, dzięki któremu w łatwy, szybki i bezpieczny sposób odnaleźć można informacje o swoich danych medycznych.
Uruchomienie Punktu Obsługi Pacjenta wpisuje się w strategię rozwoju Narodowego Funduszu Zdrowia do 2023 roku. Jednym z elementów tej strategii jest poprawa obsługi pacjentów i wyjście naprzeciw ich potrzebom.
Źródło: WMOW NFZ