Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 6 w Łodzi świętował swój jubileusz – placówka działa już od 90 lat. Uroczystości, zorganizowane z okazji tej wyjątkowej rocznicy, odbyły się z udziałem II wicewojewody Grzegorza Majewskiego, który reprezentował wojewodę łódzkiego, Dorotę Ryl. W wydarzeniu uczestniczyli również nauczyciele, uczniowie oraz rodzice, a atmosfera była pełna wspomnień i wzruszeń.
Ośrodek jest jedyną placówką w województwie łódzkim, która kształci dzieci i młodzież słabowidzącą oraz niewidomą, oferując edukację na każdym etapie – od przedszkola, przez szkołę podstawową, liceum, technikum, aż po szkołę policealną. Dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze pedagogicznej, uczniowie mogą liczyć na indywidualne podejście oraz dostosowane formy kształcenia i opieki.
Podczas jubileuszu przyznano statuetki „Przyjaciel Ośrodka”, które trafiły do osób wspierających działalność placówki. W ramach uroczystości odbył się także program artystyczny, w tym spektakl „Chłopcy z Placu Broni” w wykonaniu uczniów, po którym wszyscy uczestnicy mogli delektować się jubileuszowym tortem. Obchody zakończyły się Balem Absolwentów, co było pięknym zwieńczeniem tego wyjątkowego dnia.
Ośrodek, którego początki sięgają 1934 roku, jest nie tylko miejscem nauki, ale także wsparcia i rehabilitacji dzieci oraz młodzieży z dysfunkcją wzroku. W placówce prowadzone są specjalistyczne programy edukacyjne, rehabilitacyjne oraz zajęcia rewalidacyjne. Uczniowie mają również dostęp do opieki okulistycznej oraz nowoczesnych pomocy dydaktycznych, które umożliwiają im pełniejszy rozwój i osiąganie samodzielności.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 6 w Łodzi współpracuje z różnymi instytucjami, stowarzyszeniami i organizacjami, realizując projekty wspierające rozwój edukacji i rehabilitacji uczniów z dysfunkcjami wzrokowymi. Placówka oferuje także pomoc rodzinom dzieci niewidomych i słabowidzących, które uczą się w szkołach ogólnodostępnych, prowadząc od lat specjalny punkt konsultacyjny.
Ośrodek kieruje się mottem: „Dzisiaj należy wiedzieć, co trzeba poznawać jutro, by radzić sobie pojutrze”, co idealnie odzwierciedla jego misję wspierania wszechstronnego rozwoju uczniów oraz przygotowania ich do samodzielnego życia w społeczeństwie.
Źródło: oprac własne