Częstochowa: ,,Złota Rączka” się spodobała, więc jeszcze pomoże


Ponad 300 seniorek i seniorów 70+ skorzystało z darmowych, domowych napraw oferowanych przez ZGM TBS. Pomysł trafiony, więc akcja potrwa do końca roku.
– Nawet niewielkie domowe usterki mogą być sporym kłopotem dla osób starszych, więc miejska spółka mieszkaniowa przychodzi im z pomocną dłonią, i to dosłownie – mówił prezydent Krzysztof Matyjaszczyk kiedy pomysł startował w grudniu ubiegłego roku. Akcja pomocy lokatorkom i lokatorom po 70. roku życia w drobnych naprawach trwała przez całe pierwsze półrocze 2024 roku jako organizowany przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej TBS element programu ,,Częstochowa Wspiera Seniorów”. Wsparcie dostępne było dla tych spośród mieszkanek i mieszkańców lokali ZGM TBS, którzy nie zalegali z płatnościami.
Seniorki i seniorzy otrzymali pomoc m.in. przy naprawianiu zamka w drzwiach, zapchanym odpływie kanalizacyjnym, awarii instalacji elektrycznej, naprawie gniazdka czy dzwonka, regulacji okien, czyszczeniu zapchanych dysz w kuchence, montażu półki w łazience czy wymianie kranu. Fachowcy wykonywali też otwory wentylacyjne w drzwiach łazienkowych, wymieniali uszczelki pod zlewozmywakiem, coś dokręcali lub przykręcali – jak poluzowany pochwyt przy wannie czy wylewkę przy baterii w kuchni.
– Cieszymy się, że tak wiele osób w wieku senioralnym skorzystało z naszego programu. Jako spółka na co dzień współpracująca z mieszkankami i mieszkańcami staramy się odpowiadać na ich potrzeby. Wiemy, jak wiele osób pozostaje bez wsparcia. Chcemy to zmieniać i dostosowywać nasze działania do ich realnych potrzeb – podsumowuje akcję Paweł Konieczny, prezes zarządu ZGM TBS.
Ci, w których mieszkaniach te prace były wykonywane, byli bardzo zadowoleni z ich jakości i szybkiej realizacji. W związku z dużym zainteresowaniem prezes ZGM TBS zdecydował o przedłużeniu akcji do końca tego roku.
Przypomnijmy krótko zasady ,,Złotej Rączki’’. Jeśli seniorka/senior nie jest w stanie samodzielnie dokonać drobnej naprawy domowej, może skorzystać z nieodpłatnej pomocy, gdy wartość naprawy nie przekracza 100 zł. Pomoc dotyczy m.in. regulacji drzwi i okien, montażu bądź wymiany zamka lub klamki, wymiany spłuczki  toaletowej, naprawy bądź wymiany kranów, udrożnienia odpływów, wymiany żarówek, montażu lub wymiany gniazdek i wyłączników, podłączenia pralki i innego sprzętu AGD, naprawy lub wymiany zawiasów w drzwiczkach, wymiany pokręteł baterii, słuchawek i węży prysznicowych.
Akcja nie obejmuje natomiast np. malowania ścian, remontów, składania mebli czy sprzątania.
Zgłoszenia należy kierować do właściwego Oddziału Eksploatacji ZGM TBS. Oto numery kontaktowe do poszczególnych oddziałów:
Oddział eksploatacji przy ul. Orlik-Rückemanna 35/37 –  tel. (34) 361-89-25
Oddział eksploatacji przy ul. Wały Dwernickiego 101/105 – tel. (34) 361-16-86
Oddział eksploatacji przy al. Niepodległości 27 – tel. (34) 363-12-70
Oddział eksploatacji przy ul. Nowowiejskiego 26 – tel. (34) 368-25-24
Oddział eksploatacji przy ul. Tuwima 6 – tel. (34) 368-25-28
Oddział eksploatacji przy ul. Łukasińskiego 26 – tel.: (34) 323-20-33
Zgłoszenia przyjmowane są przez pracowników ZGM w poniedziałki, środy, czwartki i piątki, w godz. 7-15 oraz we wtorki w godz. 9-17 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).


 

Źródło: Samorzad.pap.pl