Firma Honda, znana z innowacyjnego podejścia do technologii i mobilności, wprowadziła na rynek nowatorską aplikację Scenic Audio, zaprojektowaną specjalnie z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących. Aplikacja ta jest pierwszym na świecie narzędziem opartym na sztucznej inteligencji, które ma na celu umożliwienie tej grupie osób pełniejszego doświadczania podróży samochodowych.
Scenic Audio korzysta z zaawansowanych technologii, takich jak wizja komputerowa, sztuczna inteligencja generatywna, satelitarne obrazowanie oraz inne źródła danych, w tym geolokalizacja i raporty pogodowe, aby dostarczyć szczegółowy opis krajobrazów mijanych podczas jazdy. Opisy te są tworzone z literackim zacięciem, wzbogacone są o barwne przymiotniki, dźwięki, porównania i nawet informacje o temperaturze na zewnątrz, co sprawia, że pasażerowie mogą „widzieć” krajobraz za pomocą słuchu.
Phil Hruska, Starszy Menedżer w dziale marketingu Hondy, podkreśla, że Scenic Audio jest wyrazem filozofii firmy, która dąży do realizacji „Mocy Marzeń” przez tworzenie technologii zwiększających wolność, wygodę i radość z życia swoich klientów. Aplikacja ma na celu otwieranie wyobraźni i zwiększanie radości z podróży, umożliwiając osobom niewidomym i niedowidzącym pełniejsze doświadczanie świata.
Projekt Scenic Audio jest wynikiem współpracy z Howe Innovation Center, które jest częścią Perkins School for the Blind – instytucji długoletnio wspierającej innowacje dla osób niepełnosprawnych. Aplikacja obecnie jest testowana w ramach projektu beta w różnych instytucjach wspierających społeczność osób niewidomych i niedowidzących, w tym w Alabama Institute for Deaf and Blind (AIDB), które również bierze aktywny udział w testowaniu i rozwijaniu aplikacji.
Źródło: Honda