- • W ramach zaangażowania w modę inkluzywną Zalando opracowało pierwsze kolekcje adaptacyjne dla marek własnych: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn oraz Even&Odd, które będą dostępne w Polsce i na pozostałych 24 rynkach.
- • Ponadto w ofercie Zalando w 9 krajach, w tym w Polsce, znajdzie się kolekcja Adaptive marki Tommy Hilfiger.
- • Specjalnie stworzona strona internetowa oraz towarzysząca jej kampania marketingowa mają na celu pomoc klientom w odkrywaniu i kupowaniu mody adaptacyjnej na Zalando. Kolejne usprawnienia w zakresie doświadczeń zakupowych klienta planowane są w kolejnych miesiącach.
Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, wprowadza swoją pierwszą kolekcję mody adaptacyjnej, składającą się z ponad 140 stylizacji w ramach marek własnych: Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn i Even&Odd. Moda adaptacyjna to odzież, obuwie i akcesoria, zaspokajające potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Kolekcje zostały zaprojektowane w taki sposób, aby były jak najbardziej przystępne i dostosowane do potrzeb osób żyjących z trwałą lub czasową niepełnosprawnością. Oferta dostępna na wszystkich rynkach Zalando, obejmuje odzież damską i męską, a także obuwie i jest częścią zobowiązania firmy do zapewnienia do 2025 roku jak najbardziej inkluzywnych – asortymentu i doświadczeń dla niedostatecznie reprezentowanych grup.
Według WHO, jeden na pięciu Europejczyków żyje z jakąś formą niepełnosprawności. Przez wprowadzenie mody adaptacyjnej Zalando chce wykonać pierwszy krok i dotrzeć do osób żyjących z różnego rodzaju ograniczeniami, takimi jak te w zakresie ruchu i sprawności czy też z nadwrażliwością sensoryczną. Skierowana jest również do opiekunów dzieci z niepełnosprawnościami. Asortyment pierwszych kolekcji obejmuje produkty zaprojektowane dla osób na wózkach inwalidzkich (dopasowane do pozycji siedzącej), artykuły wykonane z tkanin przyjaznych sensorycznie, a także łatwo zapinające się lub dostosowane do protez czy opatrunków. Przed wprowadzeniem kolekcji Zalando przeprowadziło szeroko zakrojone jakościowe i ilościowe badania na kilku rynkach, aby lepiej zrozumieć doświadczenia i potrzeby klientów z niepełnosprawnościami.
Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando mówi: Naszą wizją jest, by stać się pierwszym miejscem, do którego klienci udają się, gdy myślą o modzie – Starting Point for Fashion – przyjaznym dla wszystkich. Widzimy lukę na rynku mody – znalezienie modnej i stylowej odzieży adaptacyjnej wciąż stanowi w Polsce wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzając kolekcje adaptacyjne w ramach naszych marek własnych, mamy nadzieję przyczynić się do zmiany tej sytuacji i zaoferować naszym klientom zróżnicowany wybór stylowej mody, we wszystkich rozmiarach i w przystępnych cenach, którą znajdą w jednym miejscu. Chcemy uczyć się od społeczności osób z niepełnosprawnościami i inspirować naszych partnerów, żebyśmy mogli nadal razem budować pożądane doświadczenia dla naszych klientów z różnego rodzaju ograniczeniami i tym samym czynić modę jeszcze bardziej inkluzywną.
Przez cały czas tworzenia i projektowania kolekcji dla marek własnych, Zalando współpracowało z agencją kreatywną All is for All, która specjalizuje się we wspieraniu marek na drodzę do ich prawdziwej inkluzywności i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
Grace Stratton, Dyrektorka All is for All, tłumaczy: Poza kwestią funkcjonalności, niepełnosprawność tworzy wspólnotę, jest wspólnym życiowym doświadczeniem i czymś, co osoby bez tych ograniczeń muszą głębiej zrozumieć i docenić. Jako partnerzy wspieraliśmy Zalando podczas całej drogi, łącznie z projektowaniem pozycjonowania i przekazów tej kampanii. Jesteśmy dumni ze sposobu, w jaki przedstawia ona osoby z niepełnosprawnościami i wdzięczni Zalando za autentyczne partnerstwo.
Aby pomóc osobom z niepełnosprawnościami w odkrywaniu, przeglądaniu i kupowaniu asortymentu mody adaptacyjnej, Zalando uruchamia poświęcony jej portal, strony z kolekcjami, a także flagi identyfikujące produkty adaptacyjne. Również w tym przypadku, przez cały proces tworzenia doświadczenia klienta i aktywacji marketingowej, Zalando korzystało ze wsparcia i konsultacji All is for All. Aby zwiększyć świadomość na temat mody adaptacyjnej, Zalando przygotowało specjalną kampanię marketingową „Ty w roli głównej”, reprezentującą głosy społeczności osób z niepełnosprawnościami i zawierającą treści stworzone przez talenty ją reprezentujące.
Równocześnie w asortymencie Zalando na 9 rynkach, w tym w Polsce (a także w Austrii, Belgii, Danii, Francji, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech), pojawi się kolekcja marki Tommy Hilfiger Adaptive. Pierwsze z ponad 130 modeli odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej są już dostępne na Zalando, reszta wkrótce trafi na platformę. Tommy Hilfiger to globalna marka lifestylowa, która od 2017 roku konsekwentnie produkuje modę adaptacyjną i inwestuje w nią, co czyni markę idealną do uzupełnienia oferty Zalando na początku drogi firmy w kierunku mody adaptacyjnej. Towarzysząca kampania marketingowa została stworzona dla kolekcji Tommy Hilfiger Adaptive przez Zalando Marketing Services (ZMS).
W kolejnych miesiącach Zalando nadal będzie uważnie słuchać społeczności osób z niepełnosprawnościami i uczyć się od nich, aby móc dalej ulepszać doświadczenia klientów w wyszukiwaniu i kupowaniu mody adaptacyjnej.
Źródło: inf. pras.