P&G wyróżnia sportowców działających na rzecz kampanii „Lead with Love” podczas Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020, doceniając ich wysiłki i inspirując do pozytywnego działania innych

CINCINNATI–(BUSINESS WIRE)— Występując w roli sponsora olimpijskiego od 10 lat, firma Procter & Gamble (NYSE: PG) koncentruje się na celebrowaniu i wspieraniu wyjątkowych podróży, jakie sportowcy odbywają na drodze do spełnienia swoich olimpijskich marzeń, w tym spraw, których są orędownikami, i pracy, jaką wykonują, aby wprowadzać pozytywne zmiany w swoich społecznościach. W okresie poprzedzającym Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020 firma P&G zainspirowała się bezinteresownymi działaniami sportowców olimpijskich i paraolimpijskich z całego świata, którzy stawali na wysokości zadania i służyli innym. To doprowadziło firmę P&G do stworzenia Funduszu Athletes for Good we współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim (MKOI) i Międzynarodowym Komitetem Paraolimpijskim (IPC). Jego celem jest uhonorowanie i wspieranie pracy sportowców i nadziei olimpijskich i paraolimpijskich, którzy poświęcają swój czas, talent i zasoby na cele charytatywne w obszarach wpływu na społeczności, równości i włączenia społecznego oraz zrównoważonego rozwoju w kontekście środowiska. W przypadku Tokio 2020, fundusz Athletes for Good przekazał ponad 500 000 dolarów w formie darowizn, które pomogły wesprzeć działania wybranych przez beneficjentów organizacji charytatywnych.
Dzisiaj podczas wirtualnej dyskusji panelowej zatytułowanej „Mistrzowie i cele, którym przewodzą”, do współprowadzących, złotej medalistki olimpijskiej Nastii Liukin (USA, legenda gimnastyki) i srebrnego medalisty olimpijskiego Gusa Kenworthy’ego (Wielka Brytania, narciarstwo dowolne) dołączyło czterech sportowców, którzy są nie tylko niesamowitymi zawodnikami, ale również okazują współczucie, człowieczeństwo i dobroć na boisku i poza nim. Dzięki ich inspirującym historiom dowiedzieliśmy się, w jaki sposób każdy z panelistów odnalazł motywację opartą na osobistych doświadczeniach oraz pasję do angażowania się w wywoływanie pozytywnych zmian w swoich społecznościach. Wśród panelistów znaleźli się:
Mariah Duran*, USA, jazda na deskorolce: Doświadczywszy bezpośrednio poczucia przytłoczenia związanego z rywalizacją w sporcie zdominowanym przez mężczyzn, w którym jest niewiele kobiet-mentorek, Mariah służy jako wzór do naśladowania, mentorka i obrończyni młodych dziewczyn uprawiających jazdę na deskorolce. Poprzez swoją pracę w Skate Like A Girl zachęca kolejne pokolenie dziewcząt do kontynuowania swojej pasji.
Alice Dearing*, Wielka Brytania, pływanie: Jako pierwsza czarnoskóra kobieta, która pływała dla reprezentacji Wielkiej Brytanii na Igrzyskach Olimpijskich, Alice doświadczyła barier w sporcie pływackim, z którymi borykają się osoby czarnoskóre. Biorąc sprawy w swoje ręce, Alice została główną ambasadorką Black Swimming Association (BSA). W swojej pracy koncentruje się na angażowaniu i zmianie nastawienia, aby zachęcić więcej czarnoskórych osób do dostrzeżenia znaczenia nauki pływania.
Brian Afanador*, Puerto Rico, tenis stołowy: Po tym, jak huragan Maria zniszczył Puerto Rico, Brian wykorzystał swoje możliwości jako olimpijczyk, aby zwiększyć świadomość i pomóc swojej społeczności. We współpracy z Fundacją #Yonomequito pomógł odbudować domy i zapewnić artykuły pierwszej potrzeby, takie jak żywność, świeża woda i usługi ratunkowe dla lokalnych rodzin w potrzebie.
Erica Sullivan, USA, pływanie: Jako otwarcie homoseksualna pływaczka amerykańska o pochodzeniu azjatyckim Erica wystąpiła w obronie przed dyskryminacją z wielu przyczyn w sporcie. Podczas igrzysk Tokio 2020 wykorzystała swoją konferencję prasową jako okazję do zwrócenia uwagi na grupy mniejszościowe, w tym społeczność LGBTQ+.
„Atmosfera Igrzysk Olimpijskich ma moc podnoszenia nas na duchu i jednoczenia nas, a ci niesamowici sportowcy przenieśli tę atmosferę poza Ruch Olimpijski i Paraolimpijski do swoich społeczności w celu wywoływania pozytywnych zmian – powiedziała prowadząca Nastia Liukin. – To inspirujące, że organizacje takie jak P&G celebrują sportowców zarówno na boisku, jak i poza nim, wspierając ich wysiłki, aby wspierać czynienie dobra w społecznościach, tak aby inni zainspirowali się do ich naśladowania”.
”Dla mnie bycie olimpijczykiem to coś więcej niż tylko doskonalenie się w mojej dyscyplinie sportu, to także wykorzystywanie moich możliwości, aby pomóc następnemu pokoleniu kobiet uprawiających jazdę na deskorolce w pełni wykorzystać swój potencjał i nie ograniczać się w marzeniach – powiedziała Mariah Duran. – Nie byłabym tutaj dzisiaj bez społeczności i doświadczeń, które zdobyłam w Skate Like A Girl. Ta organizacja bardzo aktywnie działa na rzecz równości płci i integracji w skateboardingu, a ich imprezy, obozy i programy pozaszkolne pomagają urzeczywistnić pozornie nierealny scenariusz. Jestem bardzo wdzięczna P&G i Athletes for Good za to, że wspierają tę organizację”.
Wyróżnienie tych, którzy działają na rzecz kampanii „Lead with Love” podczas Tokio 2020
Podczas Tokio 2020 firma P&G poszła o krok dalej w swoim zaangażowaniu we wspieranie sportowców, przekazując dodatkowe dwa granty na wybrane organizacje charytatywne sportowców, którzy wykorzystali udział w igrzyskach, aby służyć i wspierać innych w Tokio. Wraz z Ericą Sullivan P&G przekazało dotację dla Pity Taufatofuy (Tonga, Taekwondo), który zainspirował ludzi na całym świecie swoją hojnością na rzecz społeczności sportowców w Tokio. Trzykrotny olimpijczyk, który ma 15-letnie doświadczenie w wolontariacie na rzecz zdrowia psychicznego młodzieży, publicznie dostrzegł ogromną presję, pod jaką znajdują się sportowcy rywalizujący na elitarnym poziomie i zaprosił sportowców, aby zwracali się do niego po poradę. Jego wezwanie do działania zaowocowało setkami rozmów ze sportowcami, zarówno za pośrednictwem mediów społecznościowych, jak i osobiście podczas Igrzysk Tokio 2020. To zaszczyt dla firmy P&G, że może wyrazić uznanie dla Pity za jego chęć do służenia radą i wsparciem innym sportowcom, ponieważ dobro, które czyni Pita, jest tym, co naprawdę czyni go wielkim.
Fundusz Athletes for Good oraz dotacje dla sportowców z Tokio 2020 pomagają firmie P&G w osiągnięciu celu, jakim jest osiągnięcie 2021 aktów dobroci w 2021 r., aby wesprzeć kampanię „Lead with Love”.


 

Źródło: Procter & Gamble / Business Wire / PAP MediaRoom