Od 2019 roku strony internetowe 19 ministerstw funkcjonują w ramach portalu administracji rządowej – Gov.pl. W jednym miejscu znalazły się informatory, poradniki oraz wygodna wyszukiwarka usług dla obywateli, przedsiębiorców i urzędników. Portal w grudniu 2018 roku odwiedziło blisko 900 tysięcy osób.
Połączenie zasobów rządowych serwisów to wyjście naprzeciw oczekiwaniom obywateli i przedsiębiorców. – Internauci na www.gov.pl znajdą nie tylko informacje o działalności poszczególnych ministerstw i ich ofercie dla obywateli, ale również możliwość załatwienia wybranych spraw urzędowych przez internet. Prosto, szybko, a co najważniejsze w dowolnym czasie – mówi Marek Zagórski, minister cyfryzacji.
Obecnie www.gov.pl oferuje 1347 usług.
Kolejnym ważnym krokiem przy rozbudowie portalu Gov.pl będzie włączenie zasobów serwisu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W dalszych etapach rządowa strona wzbogacona zostanie o serwisy Urzędów Wojewódzkich, czy wybrane Biuletyny Informacji Publicznej. Jednocześnie zespół projektowy przygotowuje się do wdrożenia nowej szaty graficznej, która znacznie ułatwi nawigację, prezentację zasobów, a przede wszystkim ich dostępność dla osób niedowidzących i niewidomych.
Docelowo platforma będzie zawierać kompletne informacje związane z administracją rządową i sprawami publicznymi.
Gov.pl to:
• 19 serwisów rządowych (czyli strony poszczególnych ministerstw),
• połączenie z serwisami usługowymi takimi jak: Obywatel.gov.pl i Biznes.gov.pl,
• serwisy dedykowane jak: Pacjent.gov.pl czy www.gov.pl/krmc/
• niebawem 300 stron ambasad.
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji