Bez barier i trudnych słów. Santander Bank Polska stawia na dostępność i zrozumiałą komunikację


Santander Bank Polska systematycznie pracuje, aby zapewniać dostępność swoich usług. Niezależnie od tego, czy klient korzysta z aplikacji mobilnej lub odwiedza oddział, bank dąży do tego, aby każda forma kontaktu była intuicyjna, zrozumiała i dostępna.
Zgodnie z wymaganiami Polskiego Aktu o Dostępności, Santander Bank Polska wprowadził wiele udogodnień: od prostego języka i przyjaznej formy dla dokumentów, przez cyfrowe rozwiązania zgodne ze standardami WCAG, aż po urządzenia samoobsługowe dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Prosto, czytelnie i inkluzywnie

Jednym z elementów działań banku jest systematyczne uproszczanie języka i formy dokumentów dla klientów. Umowy, regulaminy i materiały informacyjne, przygotowywane są zgodnie z zasadami komunikacji przyjaznej, inkluzywnej i ze standardami dostępności cyfrowej.
W nowej formie dokumentów zastosowano między innymi krótsze zdania, większą czcionkę i odstępy, logiczną strukturę treści, zwroty neutralne płciowo oraz bezpośredni styl, który skraca dystans między nadawcą a odbiorcą. Takie dokumenty dodatkowo są oznaczone symbolem „Dostępność i prosty język”. Pliki PDF są przygotowywane z myślą o czytelności oraz zgodności z międzynarodowym standardem WCAG.

– Dbałość o dostępność to nie jednorazowy projekt, lecz stały proces. Jest ona potrzebna wszystkim, nie tylko osobom z niepełnosprawnościami, ale także tym, którzy czasowo potrzebują wsparcia, np. po operacji, w chorobie czy z małym dzieckiem na rękach. Dążymy do tego, by dostępność była wbudowana w każdy punkt kontaktu z bankiem, od strony internetowej, przez placówki, aż po sposób rozmowy z klientami. Stale pracujemy nad tym, by nasze usługi były bardziej intuicyjne, czytelne i przyjazne

– podkreśla Joanna Olszewska, dyrektorka Obszaru Segmentu Klienta Indywidualnego w Santander Bank Polska.
Strona internetowa Santander Bank Polska i aplikacja mobilna są projektowane tak, by współpracowały z czytnikami ekranu i umożliwiały obsługę za pomocą klawiatury. Stosowane są odpowiednie nagłówki, etykiety formularzy, opisy alternatywne dla grafik oraz kontrasty, które spełniają wymogi dostępności.

– Nasi pracownicy przechodzą szkolenia z komunikacji inkluzywnej i prostego języka. Klienci mogą kontaktować się przez telefon, czat lub wideorozmowę, z której skorzystają także osoby niesłyszące. Do ich dyspozycji są doradcy, którzy posługują się polskim językiem migowym

– dodaje Joanna Olszewska.

Dostępność w placówkach i urządzeniach samoobsługowych

Na stronie banku w zakładce Wyszukiwarka placówek i bankomatów – Santander są między innymi informacje o dostępności architektonicznej placówek. W wybranych oddziałach dostępne są między innymi przenośne pętle indukcyjne, ścieżki prowadzące, znaczniki Totupoint, tyflomapy z funkcją przywołania doradcy, a także ramki do podpisów i mini lupy.
Urządzenia samoobsługowe, takie jak bankomaty i wpłatomaty, mają tryb wysokiego kontrastu oraz wsparcie głosowe, które umożliwia transakcje z pomocą asysty głosowej. Ponadto karty płatnicze banku mają specjalne wcięcie „blind notch”, które ułatwia osobom niewidomym i niedowidzącym korzystanie z niej, np. podczas wypłaty gotówki.
Wszystkie te udogodnienia mają zapewnić jak najbardziej komfortowy dostęp do usług bankowych, niezależnie od potrzeb klienta.


 

Źródło: kom. pras.

Porozmawiaj z nami