- Czym jest Wirtualny Asystent?
Wirtualny asystent to ChatBot, który pomaga użytkownikom w znalezieniu informacji na temat działalności Fundacji oraz zagadnień związanych z osobami niewidomymi. Odpowiada na pytania na podstawie treści dostępnych na portalu.
- Jak korzystać z ChatBota?
- ChatBot jest widoczny od razu po wejściu na stronę – nie trzeba niczego aktywować ani instalować.
- Wystarczy wpisać pytanie w okienko czatu i nacisnąć „Enter” lub kliknąć przycisk wysyłania.
- ChatBot przeszuka dostępne artykuły i udzieli odpowiedzi na podstawie informacji zawartych na portalu.
Dodatkowo, do każdej odpowiedzi ChatBot dołącza maksymalnie cztery odnośniki do artykułów, które mogą być uzupełnieniem informacji, których poszukuje użytkownik.
- Jakie pytania można zadawać?
ChatBot odpowiada na pytania związane z tematyką portalu, m.in.:
✔ Działalność Fundacji dla Niewidomych Misja i Rozwój
✔ Dofinansowania, ulgi i świadczenia finansowe dla osób niewidomych
✔ Choroby narządu wzroku i metody ich leczenia
✔ Nowinki technologiczne dla niewidomych
✔ Inne zagadnienia dotyczące osób z niepełnosprawnością wzroku
UWAGA! ChatBot nie odpowiada na pytania spoza treści portalu.
- Obsługa głosowa
ChatBot obsługuje komendy głosowe, ale tylko w przeglądarkach:
✔ Microsoft Edge
✔ Google Chrome
Na przeglądarce Mozilla Firefox obsługa głosowa nie działa.
Aby skorzystać z funkcji głosowych:
- Kliknij przycisk „Włącz nagrywanie”, aby zadać pytanie głosowo.
- Po zadaniu pytania możesz kliknąć „Wyłącz nagrywanie” lub poczekać maksymalnie 2 sekundy – ChatBot uzna wtedy pytanie za zakończone i automatycznie udzieli odpowiedzi.
- Jeśli chcesz, aby odpowiedź została przeczytana na głos, kliknij „Włącz mowę”.
- Obsługa skrótami klawiaturowymi
Do obsługi ChatBota dostępnych jest 5 przycisków, które można obsługiwać za pomocą klawiatury:
🎯 Wyślij – wysyła wpisane pytanie (Enter) lub ctrl + alt + 3
🎤 Włącz nagrywanie – umożliwia zadanie pytania głosowo (ctrl + alt + 1)
🔇 Wyłącz nagrywanie – kończy nagrywanie pytania głosowego (ctrl + alt + 2)
🔊 Włącz mowę – odczytuje odpowiedź głosowo (ctrl + alt + 4)
Wyłącz mowę – wyłącza odpowiedzi głosowe (ctrl + alt + 5)
- Kontakt z człowiekiem
Jeśli ChatBot nie udzieli satysfakcjonującej odpowiedzi, można skontaktować się bezpośrednio z Fundacją. Dane kontaktowe znajdują się w zakładce „Kontakt” na stronie portalu.
Miłego korzystania! 😊