Instrukcja obsługi Wirtualnego Asystenta na portalu Fundacji dla Niewidomych Misja i Rozwój

  1. Czym jest Wirtualny Asystent?

Wirtualny asystent to ChatBot, który pomaga użytkownikom w znalezieniu informacji na temat działalności Fundacji oraz zagadnień związanych z osobami niewidomymi. Odpowiada na pytania na podstawie treści dostępnych na portalu.

  1. Jak korzystać z ChatBota?
  • ChatBot jest widoczny od razu po wejściu na stronę – nie trzeba niczego aktywować ani instalować.
  • Wystarczy wpisać pytanie w okienko czatu i nacisnąć „Enter” lub kliknąć przycisk wysyłania.
  • ChatBot przeszuka dostępne artykuły i udzieli odpowiedzi na podstawie informacji zawartych na portalu.

Dodatkowo, do każdej odpowiedzi ChatBot dołącza maksymalnie cztery odnośniki do artykułów, które mogą być uzupełnieniem informacji, których poszukuje użytkownik.

  1. Jakie pytania można zadawać?

ChatBot odpowiada na pytania związane z tematyką portalu, m.in.:

✔ Działalność Fundacji dla Niewidomych Misja i Rozwój

✔ Dofinansowania, ulgi i świadczenia finansowe dla osób niewidomych

✔ Choroby narządu wzroku i metody ich leczenia

✔ Nowinki technologiczne dla niewidomych

✔ Inne zagadnienia dotyczące osób z niepełnosprawnością wzroku

UWAGA! ChatBot nie odpowiada na pytania spoza treści portalu.

  1. Obsługa głosowa

ChatBot obsługuje komendy głosowe, ale tylko w przeglądarkach:

✔ Microsoft Edge

✔ Google Chrome

Na przeglądarce Mozilla Firefox obsługa głosowa nie działa.

Aby skorzystać z funkcji głosowych:

  1. Kliknij przycisk „Włącz nagrywanie”, aby zadać pytanie głosowo.
  2. Po zadaniu pytania możesz kliknąć „Wyłącz nagrywanie” lub poczekać maksymalnie 2 sekundy – ChatBot uzna wtedy pytanie za zakończone i automatycznie udzieli odpowiedzi.
  3. Jeśli chcesz, aby odpowiedź została przeczytana na głos, kliknij „Włącz mowę”.
  4. Obsługa skrótami klawiaturowymi

Do obsługi ChatBota dostępnych jest 5 przycisków, które można obsługiwać za pomocą klawiatury:

🎯 Wyślij – wysyła wpisane pytanie (Enter) lub ctrl + alt + 3

🎤 Włącz nagrywanie – umożliwia zadanie pytania głosowo (ctrl + alt + 1)

🔇 Wyłącz nagrywanie – kończy nagrywanie pytania głosowego (ctrl + alt + 2)

🔊 Włącz mowę – odczytuje odpowiedź głosowo (ctrl + alt + 4)

Wyłącz mowę – wyłącza odpowiedzi głosowe (ctrl + alt + 5)

  1. Kontakt z człowiekiem

Jeśli ChatBot nie udzieli satysfakcjonującej odpowiedzi, można skontaktować się bezpośrednio z Fundacją. Dane kontaktowe znajdują się w zakładce „Kontakt” na stronie portalu.

Miłego korzystania! 😊

Porozmawiaj z nami