Electronic Arts otwiera 23 kolejne patenty dotyczące dostępności do szerszego użytku i udostępnia wtyczkę do analizy światłoczułości


38 patentów jest teraz dostępnych bezpłatnie w ramach zobowiązania patentowego firmy, co dowodzi ciągłego zaangażowania EA w integracyjne środowisko w grach.
Electronic Arts (NASDAQ: EA) kontynuuje swoje wysiłki by umożliwić jak największej liczbie osób cieszenie się grami, przekazując 23 kolejne patenty w ramach swojej obietnicy patentowej dotyczącej dostępności – inicjatywy, która bezpłatnie udostępnia narzędzia i technologie dostępności wszystkim twórcom gier.
W związku z Międzynarodowym Dniem Osób z Niepełnosprawnościami zostały zgłoszone 23 patenty, które obejmują usprawnienia w zakresie generowania i rozpoznawania mowy i dźwięku, a także warianty wcześniej zgłoszonych technologii. Ponadto EA wydaje wtyczkę do silnika Unreal Engine 5, która umożliwia wykorzystanie w nim technologii analizy światłoczułości EA – IRIS – która została udostępniona jako część zeszłorocznego zobowiązania. Dzięki wtyczce IRIS twórcy korzystający z silnika Unreal Engine 5 mogą analizować i identyfikować w czasie rzeczywistym klatki, które mogłyby potencjalnie wpływać na graczy doświadczających nadwrażliwości na światło.
Wierzymy, że gry powinny być dostępne dla wszystkich, a nasze zespoły przewodzące branży zawsze szukają nowych sposobów, aby to urzeczywistnić. Udostępniając tę technologię innym, kontynuujemy prace nad zwiększeniem dostępności i integracji graczy na całym świecie poprzez usuwanie niezamierzonych barier w dostępie – powiedział Kerry Hopkins, wiceprezes ds. globalnych w EA
Dodanie 23 patentów ponad dwukrotnie zwiększa całkowitą liczbę zadeklarowanych patentów od momentu uruchomienia inicjatywy w 2021 roku. Sześć nowych technologii wśród patentów dodanych w tym roku to:

  1. Inteligentne, spersonalizowane rozpoznawanie mowy: System rozpoznawania mowy, który poprawia dokładność i wydajność rozpoznawania wypowiadanych słów poprzez wykorzystanie osobistych map fonemów dla każdego użytkownika, aby lepiej zrozumieć akcent i inne różnice w wymowie, na przykład wynikające z zaburzeń mowy.
  2. Generowanie ekspresyjnego dźwięku mowy z danych tekstowych: System, który generuje ekspresyjny dźwięk mowy z danych tekstowych, zapewnia większą kontrolę
    i dostosowanie generowanej mowy w oparciu o pożądany styl mówienia oraz atrybuty użytkownika.
  3. Generowanie mowy w głosie gracza w grze wideo: System, który może generować mowę jako głos gracza dla jego awatara. System wymaga mniejszej liczby danych niż inne istniejące technologie.
  4. Postarzanie głosu przy użyciu uczenia maszynowego: System, który może postarzać oryginalny głos wejściowy do pożądanego wieku docelowego bez konieczności stosowania dodatkowych próbek głosu.
  5. Zmiana stylu muzycznego w oparciu o emocje przy użyciu deep learningu: System, który odczytuje emocje gracza podczas grania i dostosowuje ścieżkę dźwiękową w tle gry, aby jak najlepiej pasowała do tych emocji.
  6. Dynamiczne wybieranie funkcji mowy na urządzeniach klienckich: System, który automatycznie wykrywa i włącza technologie rozpoznawania mowy dostępne na urządzeniu do gier.

Te opatentowane technologie dostępności mogą być między innymi wykorzystywane do poprawy wrażeń z rozgrywki graczy, którzy cierpią na zaburzenia mowy albo wolą lub potrzebują pomocy w werbalnym wyrażaniu siebie. Mogą sprawić, że mowa takich graczy byłaby skuteczniej rozpoznawana i odzwierciedlana w grze w sposób reprezentatywny dla ich wieku, emocji, języka i stylu mówienia.
Zobowiązanie patentowe EA w zakresie dostępności uzupełnia trwające wysiłki firmy w zakresie dostępności, które pomagają grom i doświadczeniom dotrzeć do milionów graczy z niepełnosprawnościami na całym świecie. Portal EA poświęcony ułatwieniom dostępu jest zasobem internetowym, w którym gracze mogą dowiedzieć się o funkcjach dostępności w grach EA, zgłosić swoje obawy i sugestie dotyczące ulepszeń.
W ubiegłym roku EA zadeklarowało cztery patenty dotyczące dostępności, które ułatwiają graczom rozgrywkę i usuwają bariery w grach. Firma udostępniła również narzędzie IRIS, które ułatwia twórcom analizowanie treści pod kątem migających świateł lub szybko zmieniających się wzorców przestrzennych, a tym samym wykrywanie potencjalnych problemów ze światłoczułością na wczesnym etapie tworzenia gier.
W poprzednich latach EA udostępniło na zasadach open source Fonttik – narzędzie, które automatycznie identyfikuje tekst w materiałach wizualnych i określa, czy spełnia on określone kryteria rozmiaru i współczynnika kontrastu, ułatwiając sprawdzenie, czy treść może być odczytana przez graczy o różnych możliwościach wzrokowych. W 2021 roku EA po raz pierwszy ogłosiło deklarację dotyczącą patentów dostępności, zawierającą między innymi „Ping System” używany w Apex Legends™, który został niezwykle pozytywnie przyjęty przez graczy.


 

Źródło: mat. pras.