Linie Emirates ogłosiły pakiet usług i przełomowych innowacji dla osób z niepełnosprawnościami na targach AccessAbilities Expo 2024


Zgodnie z mottem „Fly Better” linie Emirates zaprezentowały pakiet nowych usług i innowacyjnych produktów dla osób z niepełnosprawnościami podczas 6. edycji targów AccessAbilities Expo w Dubai World Trade Centre.
W trakcie wydarzenia linie Emirates zaprezentowały nowe produkty i inicjatywy, takie jak wycieczka po lotnisku w wirtualnej rzeczywistości, robot posługujący się językiem migowym czy nowe ochronne urządzenie transportowe dla wózków inwalidzkich. Ponadto przedstawiona została aplikacja zapewniająca wsparcie wideo dla osób niedowidzących, przewodniki sensoryczne po lotnisku dla klientów z zaburzeniami neurologicznymi oraz pojazd z kierowcą wyposażony m.in. w elektryczną windę dla wózków inwalidzkich.
Linie Emirates od wielu lat angażują się w zapewnianie kompleksowych wrażeń z podróży, które są dostępne i integracyjne  dla wszystkich klientów, ale nacisk ten został wzmocniony w 2024 r. Targi AccessAbilities Expo Dubai stanowiły idealną platformę do zaprezentowania wielu innowacji i usług, które są od dłuższego czasu rozwijane w Emirates, a zespoły mogły nawiązać bezpośredni kontakt ze społecznością Accessible Travel w regionie.

Nowe usługi dostępności Emirates zaprezentowane na targach AccessAbilities Expo 2024

Oferta Emirates zostanie uruchomiona w aplikacji Be My Eyes
Linie Emirates wkrótce zintegrują się z aplikacją Be My Eyes – przeznaczoną dla osób niewidomych i niedowidzących i stajną się tym samym pierwszymi liniami lotniczymi na świecie, które wdrożyły tę usługę. Aplikacja Be My Eyes zapewnia klientom asystę wideo, tworząc pełne empatii wrażenia dla klientów z niepełnosprawnościami. Be My Eyes jest dostępna bezpłatnie na smartfony, pasażerowie mogą wybrać Emirates z listy firm w aplikacji i skontaktować się z centrum obsługi Emirates, aby uzyskać pomoc przez połączenie wideo na żywo. Agent Emirates wspomaga klienta i wskaże mu, w którym kierunku ma iść lub co robić dalej. Aplikacja Be My Eyes zyskała na ogromnej popularności i jest wspierana przez 8 milionów wolontariuszy, którzy stają się oczami dla społeczności osób niewidomych i słabowidzących.

Przewodnik sensoryczny Emirates dla podróżnych z zaburzeniami neurologicznymi

W ramach wielu inicjatyw realizowanych z myślą o klientach z zaburzeniami neurologicznymi linie Emirates uruchomiły nowy przewodnik sensoryczny w formie infografiki dla Terminalu 3 na międzynarodowym lotnisku w Dubaju (DXB).

Usługa przejazdu z kierowcą Emirates

Podczas targów linie Emirates zaprezentowały uczestnikom pierwszy pojazd marki Emirates przystosowany do przewozu wózków inwalidzkich. Pojazd Chauffeur Drive to Mercedes V250 Van, który jest wyposażony w elektryczną windę dla wózków inwalidzkich i rampę. Po wejściu do środka dodatkowe pasy zabezpieczają pasażerów, którzy mogą mieć trudności z poruszaniem się. Obecnie podobny pojazd przystosowany dla osób na wózkach inwalidzkich jest używany przez klientów klasy pierwszej i biznes korzystających z usług szoferskich w Dubaju, a w przyszłości planowane jest rozszerzenie jego dostępności.

Innowacje Emirates z zakresu dostępności w fazie rozwoju zaprezentowane na targach AccessAbilities Expo 2024

W wewnętrznym centrum innowacji Emirates, zespoły ekspertów opracowują nowatorskie rozwiązania, między innymi w zakresie dostępności. Poniższe prototypy zostały zaprezentowane na targach AccessAbilities Expo 2024, gdzie użytkownicy mogli wchodzić w interakcje i testować produkty, dzieląc się swoimi przemyśleniami z zespołem ds. innowacji.

Robot Emirates posługujący się językiem migowym

Robot posługujący się językiem migowym został opracowany w celu świadczenia usług informacyjnych i doradczych dla klientów niesłyszących i niedosłyszących. Wstępne testy obejmują szkolenie robota w zakresie rozumienia określonych zwrotów i gestów w języku migowym, dzięki czemu może on reagować na informacje dotyczące podróży, takie jak status lotu, odnajdywanie drogi na lotnisku – łagodząc niepokój związany z podróżą dla klientów z niepełnosprawnościami.

Wycieczka Emirates w wirtualnej rzeczywistości

Wycieczka w wirtualnej rzeczywistości to cyfrowa podróż dla klientów z ograniczeniami ruchu, w której zestaw słuchawkowy pozwala na poznanie i przećwiczenie podróży poprzez Terminal 3 lotniska Emirates w Dubaju (DXB) z dowolnego miejsca.

Kabina dla wózków inwalidzkich Emirates

Nowa koncepcja kabiny na wózki inwalidzkie ma na celu zapewnienie rozwiązania umożliwiającego bezpieczny transport sprzętu ułatwiającego poruszanie się. Koncepcja w postaci kabiny utrzymuje wózki inwalidzkie w doskonałym stanie podczas transportu oraz może być bezpiecznie przymocowany wewnątrz samolotu w celu dodatkowej ochrony.

Aktualne usługi dostępności Emirates zaprezentowane na targach AccessAbilities Expo 2024

Narzędzia ułatwiające podróżowanie

Podczas Expo, linie Emirates zaprezentowały również rząd foteli w klasie ekonomicznej premium, aby pokazać uczestnikom dostępne na pokładzie narzędzia, które mogą zwiększyć komfort latania, w tym słuchawki z redukcją szumów, które mogą być przydatne dla klientów z neurozróżnicowaniem oraz pokładowy wózek inwalidzki, który jest używany po przechowywaniu i zabezpieczeniu wózka inwalidzkiego klienta.

Dostępna rozrywka na pokładzie

Ponad 20 lat temu Emirates były pierwszymi liniami lotniczymi, które zastosowały system napisów dla niesłyszących (CC), aby umożliwić osobom niedosłyszącym korzystanie z rozrywki pokładowej. Następnie dodano również funkcję audiodeskrypcji (AD). W nowych samolotach A350, które Emirates wkrótce wprowadzą do swojej floty, system rozrywki pokładowej będzie miał opcję interfejsu użytkownika zaprojektowaną specjalnie dla osób niewidomych lub niedowidzących.

Usługi i rozwiązania dla osób ze spektrum autyzmu

Z myślą o podróżnych z niepełnosprawnością poznawczą i zaburzeniami sensorycznymi, linie Emirates intensywnie pracują nad szeregiem inicjatyw. Wśród nich jest nadanie certyfikatu Certified Autism Center™ wszystkim czterem obiektom odprawy w Dubaju – Emirates City Check-in & Travel Store w DIFC, Emirates Cruise Check In – Port Rashid, Emirates Cruise Check In – Dubai Harbour i Emirates City Check-In Ajman, a także dedykowanemu węzłowi pasażerskiemu Emirates w Terminalu 3 na międzynarodowym lotnisku w Dubaju (DXB). Dla klientów identyfikujących się jako neurodiverse dostępnych jest wiele usług wspierających ich podróż, od poradników przed podróżą po pierwszeństwo w poruszaniu się po lotnisku.

Film prezentujący cyfrową dostępność platformy Emirates

Podczas targów AccessAbilities Expo 2024 linie Emirates zaprezentowały cyfrowy dostęp do strony Emirates.com za pośrednictwem dedykowanego filmu. Na stronie znajduje się również funkcja podglądu 3D i mapa miejsc, dzięki którym klienci z zaburzeniami neurologicznymi mogą z wyprzedzeniem zapoznać się ze swoim miejscem i z samolotem.

Szkolenia dla personelu pokładowego i naziemnego

Ponad 29 000 członków personelu pokładowego i naziemnego Emirates na całym świecie ukończyło szkolenie „Wprowadzenie do zaburzeń ze spektrum autyzmu i ukrytych niepełnosprawności”. Kurs online został po raz pierwszy uruchomiony w 2022 roku i obejmuje szereg tematów, od rozpoznawania autyzmu, praktycznych wskazówek, reagowania z empatią oraz uświadamiania jak pomagać pasażerom o ukrytych niepełnosprawnościach, po udzielanie informacji na temat oficjalnych systemów wsparcia na lotnisku.

Współpraca z kluczowymi instytucjami

Emirates ściśle współpracują z licznymi podmiotami w celu zapewnienia wiodących praktyk podczas podróży, w tym z Departamentem Gospodarki i Turystyki, Portami Lotniczymi Dubaju, Generalną Dyrekcją Rezydencji i Spraw Zagranicznych, Policją Dubaju i Urzędem Celnym w Dubaju. Odzwierciedla to zobowiązanie Dubaju do stania się najlepszym na świecie miastem do życia i odwiedzania, zgodnie z programem D33 Dubaju.
Odwiedź stronę poświęconą dostępności linii Emirates


 

Źródło: Biuro Prasowe Emirates