Zalando wspiera kobiety oraz oferuje asortyment dla osób z niepełnosprawnościami

Zalando kontynuuje inwestowanie we wspieranie kobiet oraz oferuje szeroki asortyment dla osób z niepełnosprawnościami
Trzeci coroczny raport na temat różnorodności i inkluzywności wykazuje postępy Zalando w zakresie włączenia społecznego zgodnie z ideą “inclusive by design”


  1. Zalando zwiększyło udział kobiet na stanowiskach kierowniczych i związanych z technologiami

  2. Zalando pierwszą w Europie platformą multibrandową oferującą szeroki asortyment dla osób z niepełnosprawnościami

Zalando opublikowało trzeci doroczny raport na temat różnorodności i inkluzywności. Śledzi on postępy realizacji 12 zobowiązań w ramach czterech filarów strategii do.Better: pracowników, kierownictwa, klientów oraz partnerów. Raport podkreśla zobowiązanie Zalando do stania się pierwszym miejscem, do którego klienci udają się, gdy myślą o modzie – Starting Point for Fashion, które jest przyjazne dla wszystkich. Zalando zwiększyło udział kobiet na stanowiskach kierowniczych (+2,3 pp. do 37,5 proc.) i związanych z technologiami (+3,6 pp. do 24,8 proc.), a także poczyniło postępy w zakresie kilku innych zobowiązań. Ponadto, firma wprowadziła na rynek szeroki asortyment mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami.
David Schneider, co-CEO Zalando, mówi: “Jestem dumny z kroków, które podjęliśmy w ciągu ostatnich kilku lat, ale to nie oznacza, że na nich poprzestaniemy. Jesteśmy przekonani, że możemy zrobić jeszcze więcej: będziemy inwestować i kontynuować nasze działania, by stać się prawdziwie inkluzywnym Starting Point for Fashion. Moda ma wiele różnych wymiarów, lecz dla każdego ma znaczenie osobiste. Chcemy sprostać odpowiedzialności zaciągniętej wobec klientów, partnerów i wszystkich pracowników Zalando. Dlatego kompetencje związane z różnorodnością i inkluzywnością są zaszyte w całej organizacji  i nadzorowane przez całe nasze kierownictwo.”

Łatwiejsze ubieranie się z Zalando

Po raz pierwszy Zalando wprowadziło kolekcję mody adaptacyjnej dla osób z niepełnosprawnościami (w tym dla osób z ograniczoną sprawnością, mobilnością czy wrażliwością sensoryczną). Kolekcje pięciu marek własnych Zalando (Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn i Even&Odd) spełniają zobowiązanie firmy do zapewnienia jak najbardziej inkluzywnego asortymentu w zakresie ceny, rozmiarów i stylu. Ponadto Zalando oferuje również kolekcję Adaptive marki Tommy Hilfiger, a także buty adaptacyjne Nike. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando mówi: Naszą wizją jest, by stać się pierwszym miejscem, do którego klienci udają się, gdy myślą o modzie – Starting Point for Fashion – przyjaznym dla wszystkich. Widzimy lukę na rynku mody – znalezienie modnej i stylowej odzieży adaptacyjnej wciąż stanowi w Polsce wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami. Wprowadzając kolekcje adaptacyjne w ramach naszych marek własnych, mamy nadzieję przyczynić się do zmiany tej sytuacji i zaoferować naszym klientom zróżnicowany wybór stylowej mody, we wszystkich rozmiarach i w przystępnych cenach, którą znajdą w jednym miejscu. Chcemy uczyć się od społeczności osób z niepełnosprawnościami i inspirować naszych partnerów, żebyśmy mogli nadal razem budować pożądane doświadczenia dla naszych klientów z różnego rodzaju ograniczeniami i tym samym czynić modę jeszcze bardziej inkluzywną.
Zalando będzie kontynuować działania w ramach tej ścieżki w przyszłym roku – firma została partnerem Światowych Igrzysk Olimpiad Specjalnych, które odbędą się w 2023 roku w Berlinie.


 

Źródło: inf. pras.