„(nie)nowe publiczności” – cz. 2

Termin i miejsce wydarzenia:
12.11.2019 (wtorek), godz. 18:00
Centrum Kultury Zamek (Scena Nowa)
ul. Św. Marcin 80/82
61-809 Poznań
Wstęp: 2 zł.
Liczba miejsc ograniczona!
Kasa:
Tel. (61) 646-52-60


 

„(nie)nowe publiczności” – cz. 2.  Młodzież, osoby z niepełnosprawnościami, „uciekający z teatru” – jak trafiać do tych grup i włączać je w życie instytucji kultury? Prezentacje badań, dobrych praktyk i rozmowy.
Uczestniczki: dr Anna Buchner (Uniwersytet Warszawski), dr Bogna Kietlińskiej (Uniwersytet Warszawski), Maria Wierzbicka, Monika Marciniak, Daria S. Nielsen (Uniwersytet Sztokholmski). Prowadzenie: dr Bartek Lis (Centrum Praktyk Edukacyjnych w CK Zamek).
„(nie)nowe publiczności” to cykl trzech spotkań do udziału, w których zapraszamy wszystkie osoby poszukujące inspiracji do tego, jak można używać instytucji kultury w pracy z różnorodnymi grupami publiczności. Osoby g/Głuche, chorujące na chorobę Alzheimera, albo miejscy hipsterzy mogą korzystać/używać muzea czy centra kultury do realizacji swoich zróżnicowanych potrzeb.
W ramach cyklu podyskutujemy m.in. o sposobach badania (nowej?) publiczności oraz ciekawych  przykładach jej włączania. Posłuchamy badaczy i badaczek oraz praktyków realizujących projekty kulturalno-społeczne angażujące osoby, o których często zapominamy (np. osoby starsze zależne), albo na których zaangażowanie już straciliśmy nadzieję (młodzież).
W ramach spotkania wysłuchamy i podyskutujemy na temat trzech wystąpień:

Kultura otwarta – jak dostosowywać ofertę kulturalną do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności

W swoim wystąpieniu podzielimy się doświadczeniami oraz wiedzą z badań na temat potrzeb kulturalnych osób z dysfunkcjami słuchu, wzroku oraz osób ze spektrum schizofrenii i z Zespołem Downa. Zastanowimy się o czym warto wiedzieć i pamiętać otwierając się na publiczność o specjalnych potrzebach. Przedstawimy także parę rad i wskazówek pomocnych w tworzeniu, planowaniu i efektywnej promocji oferty kulturalnej instytucji i organizacji, które chcą potraktować dostępność jako priorytet a nie tylko deklarację bez pokrycia.
dr Anna Buchner (Uniwersytet Warszawski), dr Bogna Kietlińskiej (Uniwersytet Warszawski), Maria Wierzbicka,

Oferta skrojona na miarę

Oferta skrojona na miarę, czyli jak projektować działania dla Generacji Z
Cyfrowi tubylcy zatraceni w wirtualnym świecie, czy świadomi mediów społecznicy? Jaka jest Generacja Z i czego oczekuje od instytucji kultury. Prezentacja dobrych praktyk i wybranych metod pracy
Monika Marciniak – animatorka społeczna, audiodeskryptorka, od 2010 r. koordynuje autorskie projekty z zakresu edukacji kulturalnej, związane z historią lokalną. Poprzez działania animacyjne daje uczestnikom przestrzeń do twórczej aktywności i narzędzia do realizacji własnych  działań.

Dlaczego warto rozmawiać o teatrze?

Dlaczego warto rozmawiać o teatrze? – czyli słów kilka o Theatre Talks
Theatre Talks, czyli Rozmowy teatralne, zostały wymyślone w Sztokholmie w latach 80tych. Miały być prostą metodą, która pozwoli dowiedzieć się czegoś więcej o widzach sztokholmskich scen, a tymczasem rozwijają się z sukcesami do dzisiaj na różnych kontynentach. Jak to możliwe, że spotkanie widzów po spektaklu przy kawie pozwoliło nie tylko poznać lepiej publiczność, ale rozwinąć teatrologię i zachęcić do uczestnictwa w wydarzeniach teatralnych tych, którzy wcześniej nie postawili nogi w teatrze? Spróbujmy się o tym przekonać.
Daria S. Nielsen jest wykładowczynią na uniwersytetach w Sztokholmie i w Łodzi, menedżerką kultury, pasjonatką teatru. W pracy badawczej najbardziej fascynuje ją budowanie relacji między widzami a instytucjami kultury oraz edukacja kulturalna.