Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie znajdziesz pomoc medyczną w razie choroby w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat oraz rozmowy w języku migowym. Od września TIP działa całodobowo. Połączenie z numerem infolinii – 800 190 590 – w całej Polsce jest bezpłatne.
Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) jest wspólnym przedsięwzięciem Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Od 2 września funkcjonuje całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590, dowiesz się:
- gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną
- jak otrzymać kartę EKUZ
- o prawach, które przysługują osobie ubezpieczonej
- jak zgłosić naruszenie praw pacjenta
- jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
– Dzięki profesjonalnej obsłudze każdy pacjent będzie mógł dodzwonić się na infolinię i sprawdzić, gdzie najszybciej otrzyma pomoc medyczną. Liczę, że infolinia będzie dużym wsparciem dla osób starszych, które nie zawsze mogą korzystać z internetu, poszukując na własną rękę informacji o terminie badania, czy wizyty u specjalisty – podkreślił Łukasz Szumowski, minister zdrowia.
Jeden numer – wiele możliwości
Obok wydłużenia czasu pracy infolinii, NFZ wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów, którzy chcą skontaktować się z TIP. Chodzi m.in. o możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, czat na stronie internetowej NFZ i obsługę w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom pacjenci w dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia.
– Całodobowa infolinia to fundamentalna zmiana dla pacjentów. Teraz gdy, nawet w środku nocy, poczujemy się źle, chwytamy za telefon, dzwonimy na TIP i dowiadujemy się, gdzie znajdziemy pomoc – zaznacza Adam Niedzielski, p.o. prezesa NFZ. – Jednocześnie stawiamy na nowe możliwości komunikacji, m.in. uruchomiliśmy video chat z obsługą języka migowego. Tego oczekiwały od nas organizacje pacjenckie, z którymi współpracujemy – dodaje.
Profesjonalizm po drugiej stronie słuchawki
Telefoniczna Informacja Pacjenta funkcjonuje od 13 listopada 2018 roku. Początkowo połączenia odbierało kilkunastu pracowników Oddziałów NFZ. Teraz obsługą infolinii zajmuje się profesjonalna i doświadczona firma zewnętrzna wyłoniona w przetargu – Call Center Inter Galactica (CCIG) z Wrocławia.
– Po intensywnych przygotowaniach infolinia ruszyła zgodnie z planem. Liczba połączeń w pierwszych dniach była spora, dlatego uruchomiliśmy dodatkowe stanowiska, które pozwoliły obsłużyć ruch na satysfakcjonującym poziomie. Na bieżąco śledzimy wskaźniki, aby spełnić postawione nam wysokie wymagania. Jestem pewien, że współpraca z NFZ przyniesie wiele korzyści pacjentom – zapewnia Marcin Kapralski, prezes zarządu CCIG Group.
Jak połączyć się z Telefoniczną Informacją Pacjenta?
- Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590
- Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi Cię o wybór tematu rozmowy
- Wybierając cyfrę 1 połączysz się z konsultantem, który podpowie Ci, m.in. gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną
- Wybierając cyfrę 2 połączysz się z biurem Rzecznika Praw Pacjenta (w godz. 8.00-18.00).
Źródło: inf. pras.